peach Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Skulle lage et ghost image av en PC med VELDIG! viktige data. Så i stedet for å starte bat filen som kun skulle -starte ghost- for å lage et image, så startet jeg en bat file som startet -gjenoppretting av et annet image-. DriveImage/Ghost har altså slettet partisjonen og fikk såvidt begynne å legge inn det nye imaget (2sek) før jeg skrudde PCen av. Er det trygt å koble den til en annen PC for å prøve å gjenoprette dataene med ettellerannet program (vet om flere jeg kan prøve)? Regner med at det meste av dataene fortsatt ligger der, men jeg kan ikke risikere at noe blir overskrevet hvis jeg setter den i en PC for å prøve å gjenopprette noe selv. (feks at windows skal begynne å skrive noen tullete system restore / papirkurv / ettellerannet til disken) Er klar over at IBAS finnes, men det er dyreste og siste løsning. Forslag? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Hvilket filsystem har du ? Skulle gå fint å plugge inn disken i en annen maskin og starte opp, så lenge du ikke lar Windows starte noen scandisk eller lignende. Endret 30. september 2005 av Ulkesh Lenke til kommentar
Owners Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Skulle lage et ghost image av en PC med VELDIG! viktige data. Så i stedet for å starte bat filen som kun skulle -starte ghost- for å lage et image, så startet jeg en bat file som startet -gjenoppretting av et annet image-. DriveImage/Ghost har altså slettet partisjonen og fikk såvidt begynne å legge inn det nye imaget (2sek) før jeg skrudde PCen av. Er det trygt å koble den til en annen PC for å prøve å gjenoprette dataene med ettellerannet program (vet om flere jeg kan prøve)? Regner med at det meste av dataene fortsatt ligger der, men jeg kan ikke risikere at noe blir overskrevet hvis jeg setter den i en PC for å prøve å gjenopprette noe selv. (feks at windows skal begynne å skrive noen tullete system restore / papirkurv / ettellerannet til disken) Er klar over at IBAS finnes, men det er dyreste og siste løsning. Forslag? Getdataback er vel et bra tips.Hvis jeg husker rett så var det dette programmet som gjalp meg til å få tilbake alle filene jeg fikk slettet etter å ha fått slettet partisjonen ved en feil. Lenke til kommentar
peach Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Bare hvis noen lurte, getdataback fungerte fint, fikk gjenopprettet alle data. Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå