Misantropen Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Er det noen som har prøvd å flashe BIOS på 7800GT(X) med andre settinger for kjernefrekvens, core volt, viftehastighet osv, enn den originale?? Jeg lurer på å teste NVIDIA BIOS Editor (NiBiTor) for å lage en ny overklokket BIOS til mitt MSI 7800GTX. Ser programmet har muligheter for å lese av settingene BIOS på ditt kort allerede har. Er det noen som her noe som helst erfaring med NiBiTor? Ser for meg å kanskje skru opp core volt såvidt, og core speed sammen med viftehatighet (i 3D). Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jeg har samme kort som deg, og jeg har lurt på det samme, send meg gjerne en PM hvis du finner ut av det Hvilken kjøler er det du bruker forresten? Du burde ikke øke volt på GPU hvis du har standard kjøler... Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Har bare original kjøler ja... Testet litt selv nå da, og NiBiTor ser ut til å virke fint. Tok en backup av min originale BIOS, og editerte denne. Har kun endret frekvensene på core og mem, og beskjeden som dukker opp i starten. Spenning og timings er ikke rørt. Kjører nå på 475/1300Mhz hastighet satt i BIOS. Det ser ut til å være stabilt uten tegn til artifacts o.l. Max temp på 76C (Idle 49). Skal du klokke minnet vha å fikse på BIOS, må du sette lik frekvens på både 2D, 3D og Throttle. For de som vil prøve på eget ansvar, ta backup av original BIOS fra kortet du har og modde denne med NiBiTor... Noen som har et bra forslag til en stabilitets-test til skjermkort som kan stå og loope noen timer? 3Dmark er jo bare 10 min Prøvde denne Trees of Pangaea Demo , som kunne stå og loope. Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Det er ett bra resultat med orginalkjøler, samme som jeg fikk hos meg det få deg bedre kjøling så skal du se det skalerer bedre Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Hmm, jeg leste av bios min og så på viftehastighetene som stod der. 2D: 29% 3D: 43% Ble litt overaska at det ikke stod 100% på begge, ettersom vifta går like fort uansett 2D/3D. (Gainward 7800gt) Noen som leser ut temperaturer som er litt mer troverdige? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Mitt kort stod til 100% på begge.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Noen som har et bra forslag til en stabilitets-test til skjermkort som kan stå og loope noen timer? 3Dmark er jo bare 10 min Prøvde denne Trees of Pangaea Demo , som kunne stå og loope. Ja denne : http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/ Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jeg har ikke erfaring med 7800GTX, men jeg har brukt nbitor med mitt 6800LE. Satte opp core fra 1,1->1,5v. Funka fett. Som regel er spenninga ca. 0,1v lavere målt med multimter enn det man stiller inn i nbitor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå