Gå til innhold

Guide for tekniske problemer med BF2


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Synes loadinga til bf2 er utrooooolig treig. tar jo svarten meg 5-8mins og loade et game. har 1gb 3200 ram, 6600gt,3200+,360gbhdd plass. Skjønner ingenting, reinstallert alt som er å reinstalle.

5770216[/snapback]

 

for lite ram.

 

 

 

bf2 fryser en del, samt faller tilbake til windows? mistenker at det kan være av og til, at en er i bf2 går til windows alt-tab, spiller ligger i rammen, går tilbake til spillet og noe flipper til.

 

dvs, fryser med engang jeg har presset "join game" skal til å sprinte bort til helikopter etc, så må jeg restarte pcen.

mistenker at det er litt ustabiliteter med pc, pga sommervarmen, noe som jeg har senket en del på, satt vifta på mer rpm.

byttet ram, fortsatt det samme. så rammen hadde lite å si her.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fikk SF i dag, og innstallerte det selvfølgelig så snart jeg kunne, hvilket endte opp med feilmeldingen nedenfor (se bildet) da jeg skulle starte det. Jeg sjekket shaders folderen, og den var helt tom. Har ikke slettet filer av det slaget med hensikt, så jeg lurer på om den har vært tom hele tiden?

 

Jeg har lastet ned og innstallert nyeste Nvidia driver (har 7800GT og siste versjon av DX), og nå gir jeg meg ut på å re-innstallere hele dritten igjen..

 

BF2 fungerer ganske greit ellers, om en ser bort fra alle disconnects (tusen takk Online ADSL for at dere kveler linja vår akkurat lenge nok til at det blir disconnects i mange av tilfellene).

 

Jeg vil også løpe rundt og kaste flashbangs på mine egne team mates >:) (neida, vil ikke gjøre det..).

 

EDIT: Doh.. takk for at du svarte på tråden, hadde helt glemt dette! Jeg hadde glemt å patche med 1.3 igjen etter SF innstallasjonen.. så snart jeg hadde gjort det, fungerte det som det skal. Jeg visste på det tidspunkt ikke at en må legge inn 1.3 patchen på nytt etter hver ekspansjon en innstallerer.

 

Angående det med "modified" meldinger, har jeg ikke fått noe slikt ennå, men jeg har sett det bli nevnt på BF2tracker.com, så løsningen står sikkert der.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

En kamerat av meg har problem med BF2 når han skal spille på nett så er loadinga ekstremt tregt å når han først kommer inn på gamen. Er den allerede over. Når han spiller vanlig singleplayer går alt helt fint, så derfor klarer jeg ikke å forstå hvorfor det gjør det når han skal spille over nettet.

Han har nyeste driver og alt sånt så deter ikke det som er feil.

Endret av master_al
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok...

 

Har fått ny pc og derfor formatert / installert bf2 på nytt.

Brukte ein Logitech USB mic på det gamle maskina, og det funka fint, men nå på den nye så fungerer den ikkje i bf2.

 

USB mic'n funker fint i alle andre program og spel, men ikkje bf2.

 

Har satt usb mic'n som hovedmic i kontrollpanelet.

 

 

Noken glupe ide'er?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

er det noen måte å sette "max_fps" i BF2? Ser (ved bruk av FRAPS) at FPSen ligger på max 99 nå men synest bildet blir utrolig stygt når jeg snur meg. Er som om Vsync ikke eksisterer.

 

Vsync står som "alltid på" i windows.

Kjører max grafikk (6xAA og allt), 1280x1024 på en Samsung 930BF LCD.

Skjermen kjører 70Hz mener jeg.

 

Edit: Har testet ut å skifte de quality settingene gjennom video.con men når jeg starter spillet stilles dem bare tilbake til normalt.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

heisann!

 

har et problem i bf2..

noen ganger når jeg spiller går pcen til windows også ligger bf2 som et vindu nede i startmenyen... alså det er bare å gå inn i igjen, men det er temmelig plagsomt. og nei, jeg trykker ikke på windows knappen. noen ganger skjer det også at hele spillet avsluttes, bare sånn helt uten videre... noen som har no løsning på problemet eller har hatt det selv?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt noe problem som dette før..Det begynte først med demoen til 2142..jeg fikk ikke logget meg på .kom fram en melding som cannot connect to EA master server..please try again later..noe sånt..jeg har prøvd utallige ganger nå..det samme greiene...vel ble lei av og prøve..tenkte jeg skulle spille litt BF2 online....har ikke spilt det på en stund...kjørte igang BF2...skulle logge meg inn på online kontoen så kommer det fram "The server has refused the connection" jeg har aldri opplevd denne meldinger før..noen som har opplevd dette og fått spillet til å virke..hva som har blitt gjort også videre..vil spille BF2..

 

Fikk løst problemet...Eneste jeg kunne komme på og gjøre var og resette adsl modemet/routeren min...da fikk jeg koblet meg på bf2 kontoen min med engang..merkelige greier..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nettverksproblemer i BF2 - "There is a problem with your connection"

Med "Nettverksproblemer" menes problemer som gjør at du mister forbindelsen når du enten skal logge på, eller mens du er i spillet. Spill på en server med lav ping.

 

Og husk og åpne portene til BF2 i routeren hvis du har det..er viktig det også.. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
Du kan også endre disse innstillingene, som bestemmer den grafiske kvaliteten i BF2.

 

VideoSettings.setTerrainQuality 4

VideoSettings.setGeometryQuality 4

VideoSettings.setLightingQuality 4

VideoSettings.setDynamicLightingQuality 4

VideoSettings.setDynamicShadowsQuality 4

VideoSettings.setEffectsQuality 4

VideoSettings.setTextureQuality 4

VideoSettings.setTextureFilteringQuality 4

kan man sette verdiene høyere enn 4 ellre er det max hva son funker??

 

en venn av meg skulle instalere BF2...

 

Så kom han til et punkt der instalasjonen bare stopper..

 

se bilde under

 

Jeg er helt blank for ideer.. Vi prøvde også å instalere på C: disken hans...

 

Kan det være at Dvd'en er korrupt?

bilde

er det ingen som har noen svar på dette?? har akuratt samme problemet.. dvd'en er det ikke noe gærent med,, har prøvd 2 forskjellige o ghar også prøvd å instalere på en annen partisjon..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...