Gå til innhold

Guide for tekniske problemer med BF2


Anbefalte innlegg

Før har Battlefield 2 fungert heeilt fint.

Men no etter at eg klokka opp skjermkortet litt, er det hakking.

Skjermkortet vart berre klokka opp for ei lita stund, ettepå vart det klokka ned att.

Skjermkortet som eg trur gjer at det er sånn; er eit Sapphire Radeon X800XL, som har Core på 400 og Memory på 490, klokka eg opp til 418 på Core og 510 på Memory.

Den nyaste driveren er installert og eg har re-installert spelet ein gong og patcha det, men framleis er det feil når eg spelar.

Veit nokon kva som er feilen...eller det er sikkert overklokkinga, men var det for mykje..har aldri overklokka før, skulle berre teste med AtiTools for å få bedre 3DMark score. :p

 

Hakkinga er veldig irriterendes og det går ikkje ann å spele med den.

Endret av Anders Voldsund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har spilt BF2 siden realse, nå fikk jeg ny HDD og måtte innstaller på, spillet virker helt fint til jeg innstallere den nye patchen(har prøvd både først 1.12 og så 1.2 og kun den store 1.2) når det er gjort klikke spillet helt, i form av at det ikke er noe video i bakgrunnen i menye og når du har lastet inn en bane så mangler det hus og det legger så mye at du kan ikke flytte musa engang.

 

jeg tror dette kommer av at jeg ikke har de aller første patchene som kom ut(før 1.12) hvor kan jeg få tak i disse henne?

Lenke til kommentar

kjøpte meg nettopp nytt skjermkort x800xt AIW, byttet opp fra 9700pro,, dette samtidig som patch 1.2 kom ut... Men jeg får elendig ytelse,, på alt på low får jeg 40 fps max,, på medium kommer jeg så vidt over 20.... Dette var alt MYE bedre med 9700 pro,, så jeg lurer , er dette patchen eller skjermkortet/bf2tweaking (skulle ikke ha så mye å si med tweakingen da, siden jeg bruker samme instillingene som med 9700pro).. Jeg dessuten testet kortet i 3dmark05, og der fikk jeg over dobbelt så mange poeng som med 9700pro,, så det burde ikke være skjermkortet...... Noen inspill ?

 

edit: andre specs: 1024MB ram og en overklokka xp3000

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar

må si jeg er DYPT skufet over EA games og BF2 når det gjelder tekniske problemer. f.eks blackscreen, for en utrolig uproff måte å varsle at du har komplikasjoner. tragisk.

 

og en annen ting er oppløsning, jeg klarer ikke boote spillet i min LCDs native oppløsning som er 1280x1024, kan ikke velge det i spillet engang. der er 1280x960 satt som maks oppløsning. noen som vet hvordan jeg kan fikse det?, setter jeg den til 1280x1024 i video.con krasjer spillet, kan ikke velge ingame. OSSN kan jeg få 1280x1024!?

Lenke til kommentar
kjøpte meg nettopp nytt skjermkort x800xt AIW, byttet opp fra 9700pro,, dette samtidig som patch 1.2 kom ut... Men jeg får elendig ytelse,, på alt på low får jeg 40 fps max,, på medium kommer jeg så vidt over 20.... Dette var alt MYE bedre med 9700 pro,, så jeg lurer , er dette patchen eller skjermkortet/bf2tweaking (skulle ikke ha så mye å si med tweakingen da, siden jeg bruker samme instillingene som med 9700pro).. Jeg dessuten testet kortet i 3dmark05, og der fikk jeg over dobbelt så mange poeng som med 9700pro,, så det burde ikke være skjermkortet...... Noen inspill ?

 

edit: andre specs: 1024MB ram og en overklokka xp3000

5716240[/snapback]

 

 

Er nok selve spillet. Kortet skal klare bf2 bra, ihvertfall mye bedre enn 9700pro. Vent til i morgen; da kommer sannsynligvis 1.21 :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har fått et ekkelt problem med at jeg blir slengt ut av spillet og tilbake til skrivebordet. Jeg vet at dette problemet har vært adressert før, men jeg har ikke sett noen gode løsninger enda. Finnes det en god løsning på dette problemet?

*edit* Det virker som en kombinasjon av visse knapper trykket ned samtidig trigger dette. W eller E + bla nedover knappen på musa..

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg hadde problemer med å ikke få joine Euro Forces servere pga "modified content". Fikset dette med å bruke EA downloaderen å laste ned og innstallere patch1.22 full.

Jeg hadde allerede patchet til 1.22. Pachet bare på ny.

Dette virket for meg iallefall, håper det kan hjelpe andre.

Er så utrolig frustrerende å få denne typen feilmeldinger.

 

OT:

Ser for meg Homer Simpson i episoden hvor Springfield deles i 2 byer pga retningsnummer og Homer får sånn kjekk lyd i telefonen når han prøver og ringe.

Lenke til kommentar

Jeg fikk også et lite problem etter at jeg patchet til 1.21. Da fikk jeg plutselig noen rare grafikkfeil i form av streker over skjermen. Dette ved ca. 20% OC på GPU og minne. Disse feielene var ikke der med 1.03. De ble imidlertid borte når jeg klokket skjerkortet ned igjen... Forresten: Radeon X800GT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...