Gå til innhold

Masse utgående trafikk uten grunn... /newbie

hwbb

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp gått over til XP pro fra win2000 fordi jeg har lisens på XP og ikke på 2000. Har reinstallert XP tre ganger nå fordi jeg har trodd at jeg har hatt virus. Problemet mitt er at jeg sjekker status på nettverkskortet som er aktivt og det viser en enormt mye høyere trafikk UT enn INN. Det burde vel vært omvendt? Jeg har installert Avast antivirus og Sygate firewall FØR jeg installerte nettverkskortet og jeg får ikke opp noen feilmeldinger; hverken i antivirusen, brannmuren, firefox, ie eller outlook. Jeg har drept alle synlige programmer og prossesser i taskmng, men utgående trafikk fortsetter bare å tikke og gå...

Begynner å bli paranoid! Sitter nå på en installasjon som er 14 minutter gammel og inngående trafikk stoppa på 33Mb (etter å ha lasta ned oppdatering) mens utgående trafikk er oppe i 50Mb og øker konstant. Lot være å installere noen andre programmer bare for å se om det var antivirus/brannmur som var årsak til trafikken. I taskmng finnes det en prossess som heter svchost.exe (små bokstaver) som vel egentlig skal være snill og grei. Den drar ihvertfall en god del minne, 27MB. Kan den være problemet?

Skal XP være sånn? I så fall er det uaktuelt som OS siden jeg bruker GPRS en god del, og da betaler jeg som kjent for datamengde...

På forhånd tusen takk til enhver som orker å svare en forvirret newbie!

.h

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...