hwbb Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Hei! Har kjøpt en bærbar PC brukt, og ble litt ivrig i budrunden. Lurer på om jeg har betalt for mye... Hadde vært greit å høre hva dere mener siden jeg muligens skal prøve å få tak i flere slike til jobb og/eller familie (er knallfornøyd med selve PCen!). Det er en IBM T40 med følgende spesifikasjoner: 14" skjerm 1400x1050 / 64MB ATI Mobility RADEON 9000 1,6 GHz speedstep/centrino 1024 MB RAM (PC2100/266MHz) 80 GB harddisk 802.11 b+a WLAN Gigabit nettverkskort CD-RW + DVD-spiller kombo 2,2 kilo 2xUSB2, ikke firewire Jeg betalte 6000,-. Bør jeg gi mindre hvis jeg skal kjøpe flere? Tusen takk for svar! .h Lenke til kommentar
srbz Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Trekker ned: Skjermen er liten, grafikkortet er svakt og hastigheten på ram er litt dårlig. Den kan likevel godt være verdt 6000, avhengig av batterikapasitet og -levetid og en del andre faktorer. Si at dette er en gjennomsnittlig maskin på disse områdene, så ville jeg nok ha prissatt den til ca 5500,- 6000 er nok en grei pris på den, du sier jo selv at du er fornøyd. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 I og med at det er en IBM Thinkpad, så synes jeg prisen var helt ok. Du har fått deg en kjempe god maskin. Ørjan... Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Synes prisen var billig jeg. Prøv å se i prisguiden. Alle Ibm pcen koster mye mer enn pcer fra andre leverandører med samme spec. Tror dette er pga kvalitet. Min Ibm t40p holder i alle fall bedre kvalitet enn det jeg har sett på noen annen bærbar. (konstuksjon etc) Det med at liten skjerm trekker ned synes jeg blir feil å si. Betyr jo ikke at en ultaportabel er ræva fordi den har 10" skjerm? Jeg synes liten skjerm er en fordel på bærbare fordi da er pcen liten (fysisk). Endret 30. september 2005 av babbakaørn Lenke til kommentar
srbz Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jeg synes liten skjerm er en fordel på bærbare fordi da er pcen liten (fysisk). Litt avhengig av bruksområder, vil dette som oftest være en fordel, ja. Selv synes jeg det er vitkig med stor nok skjerm, men kunne nok latt det vike for å minke pcens størrelse. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Du har fått en kjempebra pris! Jeg har en T42 med 15,4" XGA(bare) og ellers mye dårligere spec en det der og ny med firmarabatt kostet min 13k eks. mva. for 5mnd siden. Så det er et veldig godt kjøp! Og en mye bedre maskin enn min. Hvis du føler deg lurt, kan du bytte med min. Du har i såfall lurt deg selv til å gjøre et veldig bra kjøp. En "liten" skjerm gjør da ingenting, med et såpass bra skjermkort er det en fryd å koble den til 19-20" LCD hjemme i såfall. Tenk portabelt, ikke drasse på alt overalt. Trodde ikke prisen når jeg så den. Eeeeneste jeg kunne pirket på, var at jeg ville hatt DVD brenner, men kan ikke pirke på noe med den prisen. Får du flere er jeg interessert hehe. Hvis noen sier "den så dårlig ut", så har de ikke greie på hva de snakker om . Den maskinen der tipper jeg kostet 18-22k for 5mnd siden. Ny. Endret 30. september 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå