CreativeNX Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) hei jeg har en bærbar PC her som sliter veldig. den har innlagt Windows 2000 SP4 av en eller annen grunn så kjører prosessen Service.exe så mye at den bruker 98-100% av CPU'en!! jeg tror dette kan være ett virus men får ikke fjernet det, og det går heller ikke ann å stoppe prosessen. har prøvd mange forskjellige virusprogram, spyware program og andre program som kanskje kunne hjelpe men ingenting funker. dette her jeg prøvd: Trend Sysclean, Officescan, Norton, Norman, ad-aware, spybot, CCleaner, PC Doctor. ingen av dem har fått service.exe til å slutte med CPU forbruket. kan du/dere hjelpe meg?? bildet jeg legger med viser at det er prosessen SERVICES.EXE som bruker 100% av CPU'en og at det ikke går ann å avslutte prosessen. Mvh CreativeNX NB: jeg må legge til at pc'en er en IBM thinkpad 600 som er veldig gammel og treig fra før av. den har 1 USB1.0 port som ikke fungerer + den tror CD-ROM'en er en diskettstasjon + den har ikke TP-port så må kjøre ISDN på den. for en latterlig maskin.... +++++ at den beregnet for windows 95 eller 98 men noen "smarte" folk har lagt inn windows 2000 SP4 på den.... *sukk* Endret 30. september 2005 av CreativeNX Lenke til kommentar
supersnus Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 prøvd å google? services.exe Lenke til kommentar
CreativeNX Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 prøvd å google?services.exe jepp. sjekket alle sidene jeg kan finne om saken, prøvd alt mulig men ingenting klarer å få prosessen til å stoppe eller sakte ned CPU-bruken. heller ingenting som hjelper mot å fjerne ett virus hvis det er tilfelle. Lenke til kommentar
buskbjørn Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jeg tror service.exe er den som kjører mange av programmene som skal kjøres som service. Dette innebærer at både nyttige og unyttige(virus) kan kjøre under services.exe. Grunnen til at du ikke får avluttet services.exe er fordi de fleste vitale systemprosessene kjører under den. Siden du sier den kjører på nærmere 100% konstant er det nok muligens et virus ja. Siden virusprogrammene ikke klarer å finne viruset kan det bety at du må formatere pcen. Jeg vet om et program som heter Process Explorer. Programmet ser alle prossesser som kjører (også de under services.exe tror jeg) og her kan du "suspendere" eller drepe prossessen. Et annet program som heter Autoruns ser hvilke programmer som kjører automatisk ved oppstart og hvilke programmer som eventuelt kan være knyttet til å starte dersom du kjører en valgt filtype. (kan feks. være mp3 filer osv.) Dette brukes også en del av virus. Jeg er ingen ekspert. Men håper at noe av dette kanskje hjelper Lenke til kommentar
CreativeNX Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Jeg tror service.exe er den som kjører mange av programmene som skal kjøres som service. Dette innebærer at både nyttige og unyttige(virus) kan kjøre under services.exe.Grunnen til at du ikke får avluttet services.exe er fordi de fleste vitale systemprosessene kjører under den. Siden du sier den kjører på nærmere 100% konstant er det nok muligens et virus ja. Siden virusprogrammene ikke klarer å finne viruset kan det bety at du må formatere pcen. Jeg vet om et program som heter Process Explorer. Programmet ser alle prossesser som kjører (også de under services.exe tror jeg) og her kan du "suspendere" eller drepe prossessen. Et annet program som heter Autoruns ser hvilke programmer som kjører automatisk ved oppstart og hvilke programmer som eventuelt kan være knyttet til å starte dersom du kjører en valgt filtype. (kan feks. være mp3 filer osv.) Dette brukes også en del av virus. Jeg er ingen ekspert. Men håper at noe av dette kanskje hjelper takk for forslaget, jeg skal prøve disse programmene og komme tilbake med mere informasjon om det funker eller ikke Lenke til kommentar
buskbjørn Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 her er en link som utdyper litt mer hvordan du kan bruke de forskjellige programmene: http://programmer.no/art.php?artikkelid=17459 det er i tillegg noen flere programmer du kan se på om nødvendig. Bjørn Lenke til kommentar
CreativeNX Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 lei for å si det men jeg trenger fortsatt hjelp for ingen av de programmene løste problemet mitt... please hjelp meg noen!! Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Kjør msconfig.exe fra kommandolinjen. Velg tjenester fanen og klikk for å skjule windows tjenester. Hvis noen av de resterende tjenester er kjørende, så noter ned dem som fortsatt kjører. Gå til administrative verktøy og velg tjenester. Deaktiver alle tjenestene du noterte ned og restart. Sjekk om problemet forsvant. Hvis så, aktiver en og en av tjeneste du deaktiverte for å lokalisere den som feiler. I tillegg kan du sjekke hendelsesloggen (administrative verktøy) for unormalt mye rapportering. Eventuellt navnet på tjenesten vil å så fall stå der, sammen med en begrunnelse for feil. Prøv siste forslag først Endret 3. oktober 2005 av hishadow Lenke til kommentar
DDuck Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Prøv å kjør programet hitman pro. Det finner stort sett alt visst det er noe snusk på maskina di. Last ned her Lenke til kommentar
CreativeNX Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Kjør msconfig.exe fra kommandolinjen. Velg tjenester fanen og klikk for å skjule windows tjenester. Hvis noen av de resterende tjenester er kjørende, så noter ned dem som fortsatt kjører. Gå til administrative verktøy og velg tjenester. Deaktiver alle tjenestene du noterte ned og restart. Sjekk om problemet forsvant. Hvis så, aktiver en og en av tjeneste du deaktiverte for å lokalisere den som feiler. I tillegg kan du sjekke hendelsesloggen (administrative verktøy) for unormalt mye rapportering. Eventuellt navnet på tjenesten vil å så fall stå der, sammen med en begrunnelse for feil. Prøv siste forslag først dette er windows 2000 så det første forslaget ditt går desverre ikke Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 dette er windows 2000 så det første forslaget ditt går dessverre ikke Søren Use the log Luke! Lenke til kommentar
CreativeNX Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 dette er windows 2000 så det første forslaget ditt går dessverre ikke Søren Use the log Luke! jøss, er du Star Wars fan eller? hehe jeg prøver forslaget ditt, får se om det funker *krysser fingrer, tær og alt som kan krysses* Lenke til kommentar
CreativeNX Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 dessverre..problemet forblir ett mysterium som ikke vil la seg løse.... Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 hard du prøvd å drepe tjenestene en etter en? C:\>net start These Windows 2000 services are started: .... .... etc C:\>net stop "start på topp eller bunn av listen" Lenke til kommentar
CreativeNX Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 hard du prøvd å drepe tjenestene en etter en? C:\>net start These Windows 2000 services are started: .... .... etc C:\>net stop "start på topp eller bunn av listen" funker ikke. service.exe går ikke ann å stoppe for da restarter maskina automatisk. service.exe er en viktig prosess for enhver datamaskin Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Prøv å kopier over fila fra en annen installasjon? (Sikkermodus?) Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Do it the hard way. Formatere Lenke til kommentar
israrkhan Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 For morro skyld: Sett et passord på kontoen du bruker til et som er -lenger- enn 8 tegn... Og si ifra om det løser problemet ditt... *krysse fingrene* Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 .. og opprett en ny brukerkonto. Lenke til kommentar
CreativeNX Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 .. og opprett en ny brukerkonto. desverre så hjelder denne service.exe feilen for alle brukerene på maskina så det går nok ikke. selv administrator brukeren har denne feilen. en formatering går ikke, fordi eieren har masse viktig data på maskinen og det er ingen måte vi kan få lagret denne dataen en annen plass på vi har prøvd å kable til disken på en annen maskin men da krasjer maskina så den disken er det noe rart med (prøvde skifte passord = ingen forandring) takk for forslagene folkens..men dette ser håpløst ut..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå