Gå til innhold

Canon Powershot A40 eller Canon Ixus V2?


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Etter en del grubling på hvilket "første gangs" kamera jeg vil kjøpe så ser jeg at med mine krav og behov så må jeg opp i 3000-4000 klassen.

Så litt på Fujifilm og Kodaks billigkameraer til rundt 2000-2500 men fant alltid en eller annen funksjon som manglet.

 

De to Canon kameraene jeg ser litt på nå har for så vidt alt jeg ønsker, men så har jeg et viktig spørsmål.

 

Kan de brukes til webcamera? Ikke nødvendigvis som billedtelefon men at de kan kobles til PCen og via et program snappe opp bilder som evt. legges ut på en hjemmeside.

 

Kjenner en som har Canon Ixus V (ikke V2) og han har klart å få kameraet sitt til å funke som webcam i Linux. Jeg bruker bare Windows XP, håper det finnes drivere osv.. til Windows og ikke bare til linux.

 

Powershot A40 er 500,- billigere enn Ixus så jeg håper det "holder" med å kjøpe A40 i stede. Har denne muligheter for å brukes som webcamera så går jeg for A40.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-17 12:55, goggi skrev:

Med A40 så følger det med et program som heter RempoteCapture hvor du kan ta bilde via dette programmet, er ikke sikker om du kan få det til å ta bilder automatisk, men det kan jeg finne ut på mandag (har ikke usb kabelen her hjemme).


 

Det er fint, da venter jeg spent på svar...

 

 

Til B|sh0p: Er ingen tvil om at V2 kameraet er bra, har selv prøvd forgjengeren Ixus V til en kamerat og den er lekker.

Men for en arbeidsledig fyr som for tiden lever på attføring så er 500,- mye :wink:

Lenke til kommentar

har nettopp kjøpt v2...er ingen storfotograf men kameraet har alt som jeg trenger. kan ikke brukes som webcam! Sendte mail til Canon og fikk svaret: NEI!

Kjøpte forresten canon printer (s-750) for noen dager siden og har skrevet ut en del fotografier tatt med v2, og jeg er meget fornøyd. Med kamera og printer! Kameraet er såpass lite at du kan ha det med deg overalt. (som en 20-pk. med røyk)

 

Kan anbefales!

Du vil sikkert ikke angre!

Lenke til kommentar

RemoteCapture kan kun ta enkeltbilder med et fast intervall. Bildene blir lagret i en katalog. Eneste problemet er at alle bildene ikke får samme filnavn.

 

Er ikke sikker på om det er mulig å bruke som webcam. Du kan jo alltids bruke tv-out, men da trenger du en tv-in på pcen får å bruke den som webcam.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-18 15:35, goggi skrev:

Nå koster jo et webcam rundt 200-300 NOK, så du kan jo bare kjøpe det i tillegg.

Så slipper du ha digicamen kobla på pcen hele tiden.


 

Har Logitech QuickCam Express som er en av de billigste på markedet.

Men å kalle det et kamera burde ikke vært lov, den er utrooooolig dårlig!

 

Men uansett, kanskje jeg kjøper et litt bedre webcamera senere hvis jeg føler at Canon'en ikke dekker mitt krav mht webcam..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...