Gå til innhold

midgar.no - Designforslag og alt rundt siden

Anbefalte innlegg

Jeg og noen venner har kjøpt domene og webhotell. Siden skal brukes sammen med et forum (antagelig phpBB2). Opprettet denne tråden for å ha et sted der vi kan diskutere designet på siden (siden vi har flere som jobber litt i PS), og ellers webrelaterte ting til midgar.no.

Vi vil også gjerne ha tips / kritikk på det vi legger ut her..

Takker :)

edit: Det kommer antagelig ting i denne tråden etterpå. Jeg bare opprettet den nå mens jeg sitter på skolen..

Endret av clvn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi ser bort fra phpBB oppsettet nå, ok? Forumet skal skiftes veldig på, skinnes, legge til noen nye plugins+++.. Men det vi trenger å få raskest fremgang i hovedsiden..

-----

Agres: Jeg syntes fortsatt selve grafikken på siden har lite med final fantasy å gjøre.. Savner grafikk som er "vevet" inn i layouten på siden.. Siden er litt lite spennende... Sorry, men jeg er ikek så glad i det forslaget der...

Fox88: Du hadde et forslag med en "header" som så virkelig bra ut.. Legge det ut?

Hper du ikke ble lei deg, Agres..

Lenke til kommentar
Vi ser bort fra phpBB oppsettet nå, ok? Forumet skal skiftes veldig på, skinnes, legge til noen nye plugins+++.. Men det vi trenger å få raskest fremgang i hovedsiden..

-----

Agres: Jeg syntes fortsatt selve grafikken på siden har lite med final fantasy å gjøre.. Savner grafikk som er "vevet" inn i layouten på siden.. Siden er litt lite spennende... Sorry, men jeg er ikek så glad i det forslaget der...

Fox88: Du hadde et forslag med en "header" som så virkelig bra ut.. Legge det ut?

Hper du ikke ble lei deg, Agres..

Blir ikke lei meg :cool: Men synes ikke slike "fade-in/fadeout" av hundre forskjellige ff-bilder ( i fox88s 4 ;) )har noe stil over seg. Denne har Squall i logoen, samt shinrabuilding på menyen. Der Vivi er vil det byttes ut ettersom hvilket spill det er. Nok Final Fantasy det, etter min mening :thumbup: Skjønner hva du mener med kjedelig. Men heller kjedelig og stilrent, enn masse flashy tull som bare blir rot.

Zed: Det forslaget var ikke dårlig, men det er jo mer til selve forumdelen, ikke hovedsiden. At Raziel014 får laget oss noe i den duren til hovedsiden er jeg med på.

Clvn: Det går ikke ann å ordne forumet etter Raziels forslag?

Endret av Agres
Lenke til kommentar

Det forumsforslaget av raziel014 var vakkert.. En ting er det at det kan lønne seg å kjøre samme stilen på layoutet på både forumet og hovedsiden :)

Jeg for min del er veldig glad i grefikk som flyter naturlig inn i designet.. Desverre så er jeg elendig i photoshop, ellers så skulle jeg kommet med masse forslag selv.

Noen som vil prate litt med raziel om han/hun muligens vil komme med noen forslag til grafikk på midgar.no? :p

Lenke til kommentar

Vel, for å kverulere litt så kan man godt bruke seriffer på skjerm om de har stor tekststørrelse. Men det er sant som du sier, de får bedre oppløsning på print, derfor er seriffer med LITEN skrift ikke ønskelig på web, da de flyter sammen. Og jeg regner med dette skal på web...

Lenke til kommentar
Georgia faktisk ;)

Fontar med serifar, skal aldri brukast på skjerm. Oppløysningane på skjerm er altfor lave til at det er lesbart, teksten blir oppfatta som støy i kommunikasjonen. Derfor skal ein bruke groteske fontar. Det vil sei Helvetica, Arial, osv.

Har hørt dette før. Men ikke opplevd det selv i praksis. Skal høre på rådet, men for orden skyld, har du noen eksempel? :cool:

Lenke til kommentar
Georgia faktisk ;)

Fontar med serifar, skal aldri brukast på skjerm. Oppløysningane på skjerm er altfor lave til at det er lesbart, teksten blir oppfatta som støy i kommunikasjonen. Derfor skal ein bruke groteske fontar. Det vil sei Helvetica, Arial, osv.

Ikke _helt_ korrekt men... Man kan bruke serif-fonter på skjerm, men da bør de være så i så stor størrelse at de er lesbare, gjerne i overskrifter. Har en del sider som bruker serif-fonter, og det ser veldig pent ut. Tweaker du dem litt med CSS kan til og med TNR se pen ut. Men sans-serif (uten serif på godt norsk) egner seg klart best til skjerm, men det betyr ikke at man ikke kan bruke serif...

Lenke til kommentar
Man kan bruke serif-fonter på skjerm, men da bør de være så i så stor størrelse at de er lesbare, gjerne i overskrifter.

Korrekt. :) Serifert skrift blir ofte brukt bl.a. i overskrifter for å skape kontrast.

Agres: Ingen eksempel på ståande fot, men du kan variere tekststørrelsen mellom liten og stor, så forstår du kva eg meinar.

Lenke til kommentar

Ser ut som om dette forslaget blir forkastet nå, i håp om at raziel kan lage noe bedre. Vi får se hva som skjer. Har såpass demokrati i systemet vårt slik at når Clvn ikke var særlig glad i forslaget ble det droppet.

Men hvis Raziel-greia ikke blir laget vil vi eventuelt falle tilbake på dette. Noen forslag til forbedringer for å få det mer orginalt? Noe som bygger på dette men har mer "flyt" i seg, og kanskje viser ennå tydeligere at dette er en final fantasy side?

Ord eller bilde mottas med glede :)

Lenke til kommentar
Ser ut som om dette forslaget blir forkastet nå, i håp om at raziel kan lage noe bedre. Vi får se hva som skjer. Har såpass demokrati i systemet vårt slik at når Clvn ikke var særlig glad i forslaget ble det droppet.

Men hvis Raziel-greia ikke blir laget vil vi eventuelt falle tilbake på dette. Noen forslag til forbedringer for å få det mer orginalt? Noe som bygger på dette men har mer "flyt" i seg, og kanskje viser ennå tydeligere at dette er en final fantasy side?

Ord eller bilde mottas med glede :)

Du har helt rett, vi vil nok falle tilbake på ditt hvis ikke raziel kommer med noe veldig bra, veldig kjapt.. Sitter og ser på forslaget dit nå, og jeg tror faktisk det kan bli ganske bra =)

Greit at jeg slenger ut en liten liste over ting som jeg tror kan bli bra å skifte litt på? Så kan kanskje de som faktisk er "designere" her på forumet fortelle om dette er gode/dårlige forslag..

Beklager at jeg var kjapp i vendingen om å forkaste forslaget ditt :blush:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skal vi se, nå er designet egentlig ferdig, men jeg vil ha kritikk!

link til siden nå

Ting jeg vet om at burde fikses på:

* Siden blir veldig fargeløs nedover er jeg redd.

* CSSen er stygg. Det er noen negative marginer og sånt som jeg ikek liker. Har enda ikke sett at siden vises feil enda, da :)

* Typografi. Min svakeste side. Noen punkter der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...