frode624 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jeg har en PC med Athlon XP 2500+ (Barton) prosessor på socket A og Epox hovedkort basert på Nvidia Nforce 2 400. Dessuten har jeg Crucial Ballistix PC3200 RAM som kjører på CL2. Jeg funderer nå på å gjøre en "mid-life" update, men har lite penger å bruke (<2000 kr). For dette beløpet ser det ut til at jeg må ta til takke med Sempron på socket 754 (eller evt Celeron, men jeg foretrekker AMD, er veldig fornøyd med min Athlon). Spørsmålet er da om det er noen vesentlig ytelsesforbedring med Sempron 3000 på socket 754 kontra Athlon XP på socket A. Noen som har noen formening om dette? Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Tror i du vil merke den store ytelsesforandringen. Dessuten er jo 754 VELDIG lite framtidsrettet. Jeg ville ikke oppgradert hvis jeg var deg. Ville heller spart pengene og kjøpt et 939-system senere. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Ser på profilen din at du har 2x40MB Harddisk. Du hadde nok hatt mye mer glede av å f.eks oppgradere til en ny 300GB til rundt tusenlappen. Fra spøk til revolver, å oppgradere til en Sempron har liten hensikt som tidligere sagt. Spar til Socket 939 og en skikkelig 64bits prosessor, evt. med dual-core. Lenke til kommentar
frode624 Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Heisan, takk for svar så langt. Jeg ser at profilen min var litt gammel. Jeg har oppdatert den nå, har blant annet byttet ut den gamle IBM-disken med en 160GB Seagate. Jeg mistenkte jo at det kanskje ikke er så mye å hente med Sempron på 754, men hva kan jeg vente av ytelsesforbedring med Athlon 64 på 939? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Pc'en din ser grei ut den,bortsett fra skjermen din. Jeg tror nok du vil ha mest glede av å kjøpe deg en bedre og større skjerm,men det blir nok litt lite med 2000kr da også. Skal du oppgradere bør du derfor vente til du har bedre råd. Jeg kommer likevel med en anbefaling på skjerm. BenQ FP937s+ er en god og rimelig 19" som egner seg godt til spill. Jeg har prøvd den skjermen selv i noen dager og det var en skikkelig nedtur å ta i bruk min egen 17" etter dette. Du som har en knøttliten 15" ville blitt storfornøyd med den BenQ'en. Edit:Ja du vil merke stor forskjell fra et Socket A system til Socket 939. Jeg hadde selv Socket A (2600+ Barton),men har nå Socket 939 (3500+ Venice). Forskellen er STOR. Endret 30. september 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå