Gå til innhold

Problem med eksternt disk-kabinett.

xvis

Anbefalte innlegg

Har et eMagic disk-kabinett (USB/FW) koblet til en Aopen XC Cube EZ65-II (barebone). Disken som er installert er en WD Caviar 250GB/8MB.

Problemet med oppsettet er at det nesten alltid må mer til enn å slå på kabinettet, for at det skal bli en forbindelse til pc'en. Hører som regel den velkjente windows-lyden av noe er koblet til, for så å høre den samme lyden igjen like etterpå, som indikerer en frakobling.

Har flere FW-porter, både på pc'en+lydkort og på kabinettet, men det er det samme over hele fjøla. Det blir å skru av og på noen ganger, dra ut FW-kabel, og inn igjen noen, før det endelig 'setter' seg.

Disken/kabinettet er ca 1 år, og det er en disk som ikke så ofte er i bruk. Har en god del DV-taper og bilder på disken, som bare blir hentet frem av og til. I går jobbet jeg derimot lenge med disken. Overførte noen filer og jobbet med bilderedigering.

Når jeg skulle fortsette i dag, var disken crashet!? Windows kunne ikke kontakte disken, fikk bare beskjed om at disk strukturen osv var gone. Kjører nå EasyRecovery på den, og det ser ut som den finner alle filene. En mager trøst, når jeg ikke kan stole på disken mer.

Spørsmålet blir om det er andre som opplever denne type problem med eksterne disker, gjerne med erfaringer fra eMagic. Evt hva dere tror som egentlig er 'feilkilden' her.

Bør legge til at jeg 'bestandig' har en annen ekstern 2.5" USB-disk tilkoblet pc'en. Aldri noe tull, den fyrer opp og har aldri laget noen problem av noe slag. Har med den disken overalt, ingen problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...