Gå til innhold

Diskusjonstråden om Gothere og relaterte ting.

Lollapalooza

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gothere er droppouts og attention whores

hvordan kan du si det uten å kjenne personene?

forklar..

edit: jaja.. den nye tråden om gothere, ble misbrukt etter første post..

Ja jeg kjente ei som var gother, og kan med 100% sikkerhet si det er pga psykiske problemer gothere starter.

Snakk med en psykolog, han vil bekrefte det at gothere er avvikere som har samlet seg/dannet grupper.

Lenke til kommentar

Fysiske avvik ja muligens, men jeg velger å tro at noen som ikke nødvendigvis vil følge normen sosialt ikke bør defineres som avvikere. Man bør være litt mer åpensinnet enn å automatisk klassifisere alle som ikke ser "normale" ut som "avvikere". Hvis du forstår hva jeg mener.

de "normale" føler avsky for gother, gother føler avsky for de "normale"

begge sider er like, selv om de kanskje kler seg annerledes..

Lenke til kommentar

co2: Det du prøver å si at gothere er forskjellig fra "alle andre"(A4-folk)? I så fall så må jeg skuffe deg og si at det er flere enn gothere som faktisk er det.

Noen som ikke er som alle andre.... OMG NOES!!

Forøvrig så kan jeg nevne at det er noe ala. det "goth" betyr. Goth betyr vakker, men uglesett av den dominerende kulturen. Hvis en bruker denne betydningen for goth så betyr det at ca. alt utenom A4 strengt tatt kan kalles goth.

Når det er snakk om "smågoth" som en kaller det så er ikke denne gruppen noe særlig værre enn wannebe-gangstere, fjortisssatanister, osv.... :shrug:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Smak på ordet "avvik". Nettopp, det er folk som avviker fra flertallet på en eller annen måte. Jeg er enig i at det er et meningsløst begrep å bruke til vanlig, siden det vel er ganske veldig mange som avviker på en eller annen måte. Men begrepet har også en del nytte og funksjoner innenfor sosiologi og samfunnskunnskapen.

Personlig hører jeg selv på goth og metall. Men jeg går ikke med hverken sminke eller blondegardiner på meg. Jeg har ofte svart olabukse, og grå t-skjorte etc. Ganske vanlig rocka stil i grunn. Har heller ingen behov for rådyre klær, så lenge de ser pene ut i mine øyne, og kanskje reflekterer meg en smule. Men nei, jeg har heller ikke t-skjorte med stor RV-logo på...

Lenke til kommentar
co2: Det du prøver å si at gothere er forskjellig fra "alle andre"(A4-folk)? I så fall så må jeg skuffe deg og si at det er flere enn gothere som faktisk er det.

Forøvrig så kan jeg nevne at det er noe ala. det "goth" betyr. Goth betyr vakker, men uglesett av den dominerende kulturen. Hvis en bruker denne betydningen for goth så betyr det at ca. alt utenom A4 strengt tatt kan kalles goth.

Når det er snakk om "smågoth" som en kaller det så er ikke denne gruppen noe særlig værre enn wannebe-gangstere, fjortisssatanister, osv.... :shrug:

Det jeg prøver å si er at flesteparten av gotherene er noen som har sosiale problemer og gruperer seg sammen med andre i lik situasjon.

-Andre grupper dannes av interesse, ikke sosialt avvik. Selvfølgelig er det noen som er med gothere av ren interesse, men ikke flertallet.

Lenke til kommentar

Det jeg prøver å si er at flesteparten av (insert stereotype) er noen som har sosiale problemer og gruperer seg sammen med andre i lik situasjon.

-Andre grupper dannes av interesse, ikke sosialt avvik. Selvfølgelig er det noen som er med (insert stereotype) av ren interesse, men ikke flertallet.

Se! Ubegrunnete og subjektive påstander!

Lenke til kommentar

Forøvrig så kan jeg nevne at det er noe ala. det "goth" betyr. Goth betyr vakker, men uglesett av den dominerende kulturen.  Hvis en bruker denne betydningen for goth så betyr det at ca. alt utenom A4 strengt tatt kan kalles goth.

Det jeg prøver å si er at flesteparten av gotherene er noen som har sosiale problemer og gruperer seg sammen med andre i lik situasjon.

-Andre grupper dannes av interesse, ikke sosialt avvik. Selvfølgelig er det noen som er med gothere av ren interesse, men ikke flertallet.

Hva med jenter som desperat prøver å være "inn" og menge seg med "de populære"?

Har de ikke sosiale problemer og prøver å menge seg med en gruppe for å føle seg bedre?

Hva om interessen er poesi, kunst, alternativ mote og musikk? er det ikke interesser heller?

Lenke til kommentar

En i klassen min er litt gother, og hadde litt "herregud" fordommer mot ham i starten, men han viste seg å være utrolig grei, egentlig ikke særlig emo som person... :) Har lært meg å ikke dømme folk før jeg kjenner dem nå.. kinda

Menne.., han her er ikke så ekstremt gother da...

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe galt i å kle seg med band-t-skjorter og gensere, og gå med andre sorte, forholdsvis normale plagg for øvrig. Jeg ser heller ikke noe galt i å kombinere dette med å ha piercing og/eller tatoveringer. Jeg vil ikke kalle disse folkene for gothere så lenge de gjør dette innenfor rimelighetens grenser. Hvis de begynner å farge håret, gå med naglehalsbånd, bruke sminke utover det normale, etc., vil jeg klassifisere dem som gothere.

Men han fyren her fortjener ikke å bli kalt gother engang...

*legge ved skremmende bilde*

RAWRGRIM.jpg

Lenke til kommentar

Se på håret på den fyren da, burde ta seg en tur til frisøren, litt sminke hjelper også, man ser ikke mye skummel ut hvis man er helt hvit i trynet, og den svarte lebestiften drar det ikke mye opp heller. Litt mindre lebestift, litt svart farge andre steder på fjeset. nytt hår, og en band t-skjorte som hadde vist at du hørte på denne skumle musikken, ikke en band tskjorte som viser at man hører på en gal mann som liker rare lyder og rap. Og vask no skoene, au, det svir i øynene, VASK skoene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...