LarsP Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Du er sabla flink til å dra fram negative ting, vet du det? Når vi snakker om gothere så er det vanskelig å la være. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Du er sabla flink til å dra fram negative ting, vet du det? Føler du deg truffet? Lenke til kommentar
howzer Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Gladgothere som løper rundt som blomsterbarn og klapper søte små valper er ganske koselig da. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Gothere er droppouts og attention whores hvordan kan du si det uten å kjenne personene? forklar.. edit: jaja.. den nye tråden om gothere, ble misbrukt etter første post.. Ja jeg kjente ei som var gother, og kan med 100% sikkerhet si det er pga psykiske problemer gothere starter. Snakk med en psykolog, han vil bekrefte det at gothere er avvikere som har samlet seg/dannet grupper. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 åja, kjenskap til ett tilfelle bekrefter jo alt... Avvikere muligens, men avvikere fra hva? Hvem avgjør hva som er normalt? flertallet? Skal vi automatisk annta at alle som går mot strømmen er avvikere? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 "Normalt" er jo per def. noe som flertallet avgjør, ja. Det er ikke "normalt" å være dverg eller over 2m høy, det er ikke normalt å være albino, og så videre. Sånne folk er avvikere i ordets forstand. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Fysiske avvik ja muligens, men jeg velger å tro at noen som ikke nødvendigvis vil følge normen sosialt ikke bør defineres som avvikere. Man bør være litt mer åpensinnet enn å automatisk klassifisere alle som ikke ser "normale" ut som "avvikere". Hvis du forstår hva jeg mener. de "normale" føler avsky for gother, gother føler avsky for de "normale" begge sider er like, selv om de kanskje kler seg annerledes.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) co2: Det du prøver å si at gothere er forskjellig fra "alle andre"(A4-folk)? I så fall så må jeg skuffe deg og si at det er flere enn gothere som faktisk er det. Noen som ikke er som alle andre.... OMG NOES!! Forøvrig så kan jeg nevne at det er noe ala. det "goth" betyr. Goth betyr vakker, men uglesett av den dominerende kulturen. Hvis en bruker denne betydningen for goth så betyr det at ca. alt utenom A4 strengt tatt kan kalles goth. Når det er snakk om "smågoth" som en kaller det så er ikke denne gruppen noe særlig værre enn wannebe-gangstere, fjortisssatanister, osv.... Endret 4. oktober 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Decline Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Smak på ordet "avvik". Nettopp, det er folk som avviker fra flertallet på en eller annen måte. Jeg er enig i at det er et meningsløst begrep å bruke til vanlig, siden det vel er ganske veldig mange som avviker på en eller annen måte. Men begrepet har også en del nytte og funksjoner innenfor sosiologi og samfunnskunnskapen. Personlig hører jeg selv på goth og metall. Men jeg går ikke med hverken sminke eller blondegardiner på meg. Jeg har ofte svart olabukse, og grå t-skjorte etc. Ganske vanlig rocka stil i grunn. Har heller ingen behov for rådyre klær, så lenge de ser pene ut i mine øyne, og kanskje reflekterer meg en smule. Men nei, jeg har heller ikke t-skjorte med stor RV-logo på... Lenke til kommentar
co2 Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 co2: Det du prøver å si at gothere er forskjellig fra "alle andre"(A4-folk)? I så fall så må jeg skuffe deg og si at det er flere enn gothere som faktisk er det. Noen som ikke er som alle andre.... OMG NOES!! Forøvrig så kan jeg nevne at det er noe ala. det "goth" betyr. Goth betyr vakker, men uglesett av den dominerende kulturen. Hvis en bruker denne betydningen for goth så betyr det at ca. alt utenom A4 strengt tatt kan kalles goth. Når det er snakk om "smågoth" som en kaller det så er ikke denne gruppen noe særlig værre enn wannebe-gangstere, fjortisssatanister, osv.... Det jeg prøver å si er at flesteparten av gotherene er noen som har sosiale problemer og gruperer seg sammen med andre i lik situasjon. -Andre grupper dannes av interesse, ikke sosialt avvik. Selvfølgelig er det noen som er med gothere av ren interesse, men ikke flertallet. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Det jeg prøver å si er at flesteparten av (insert stereotype) er noen som har sosiale problemer og gruperer seg sammen med andre i lik situasjon. -Andre grupper dannes av interesse, ikke sosialt avvik. Selvfølgelig er det noen som er med (insert stereotype) av ren interesse, men ikke flertallet. Se! Ubegrunnete og subjektive påstander! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 co2: Det du prøver å si at gothere er forskjellig fra "alle andre"(A4-folk)? I så fall så må jeg skuffe deg og si at det er flere enn gothere som faktisk er det. Noen som ikke er som alle andre.... OMG NOES!! Forøvrig så kan jeg nevne at det er noe ala. det "goth" betyr. Goth betyr vakker, men uglesett av den dominerende kulturen. Hvis en bruker denne betydningen for goth så betyr det at ca. alt utenom A4 strengt tatt kan kalles goth. Når det er snakk om "smågoth" som en kaller det så er ikke denne gruppen noe særlig værre enn wannebe-gangstere, fjortisssatanister, osv.... Det jeg prøver å si er at flesteparten av gotherene er noen som har sosiale problemer og gruperer seg sammen med andre i lik situasjon. -Andre grupper dannes av interesse, ikke sosialt avvik. Selvfølgelig er det noen som er med gothere av ren interesse, men ikke flertallet. Hva med jenter som desperat prøver å være "inn" og menge seg med "de populære"? Har de ikke sosiale problemer og prøver å menge seg med en gruppe for å føle seg bedre? Hva om interessen er poesi, kunst, alternativ mote og musikk? er det ikke interesser heller? Lenke til kommentar
howzer Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Det jeg prøver å si er at flesteparten av gotherene er noen som har sosiale problemer og gruperer seg sammen med andre i lik situasjon. Og det baserer du på? Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Når det er snakk om "smågoth" som en kaller det så er ikke denne gruppen noe særlig værre enn wannebe-gangstere, fjortisssatanister, osv.... "Smågoth" pleier å bli kalt for emo, hvis jeg ikke tar helt feil... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Du tar helt feil. Goth = vaskebjørn-sminke, sort hår, sort neglelakk og ankher i hytt og pine. Emo = 50s hornbriller, sort hår, turtleneck og bilder hvor man ser opp. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 En i klassen min er litt gother, og hadde litt "herregud" fordommer mot ham i starten, men han viste seg å være utrolig grei, egentlig ikke særlig emo som person... Har lært meg å ikke dømme folk før jeg kjenner dem nå.. kinda Menne.., han her er ikke så ekstremt gother da... Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Ja jeg kjente ei som var gother, og kan med 100% sikkerhet si det er pga psykiske problemer gothere starter. Jeg kjente en som var fotballspiller, og kan med 100% sikkerhet si at det er pga psykiske problemer folk starter med fotball. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg ser ikke noe galt i å kle seg med band-t-skjorter og gensere, og gå med andre sorte, forholdsvis normale plagg for øvrig. Jeg ser heller ikke noe galt i å kombinere dette med å ha piercing og/eller tatoveringer. Jeg vil ikke kalle disse folkene for gothere så lenge de gjør dette innenfor rimelighetens grenser. Hvis de begynner å farge håret, gå med naglehalsbånd, bruke sminke utover det normale, etc., vil jeg klassifisere dem som gothere. Men han fyren her fortjener ikke å bli kalt gother engang... *legge ved skremmende bilde* Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Se på håret på den fyren da, burde ta seg en tur til frisøren, litt sminke hjelper også, man ser ikke mye skummel ut hvis man er helt hvit i trynet, og den svarte lebestiften drar det ikke mye opp heller. Litt mindre lebestift, litt svart farge andre steder på fjeset. nytt hår, og en band t-skjorte som hadde vist at du hørte på denne skumle musikken, ikke en band tskjorte som viser at man hører på en gal mann som liker rare lyder og rap. Og vask no skoene, au, det svir i øynene, VASK skoene. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Å herregud, den klovnemunnen der var virkelig ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå