Gå til innhold

Diskusjonstråden om Gothere og relaterte ting.

Lollapalooza

Anbefalte innlegg

*Masse intetsigende pjatt*

Uansett, skjønner ikke helt sammenlikningen din, da "sosser" osv gjerne vil se pene og/eller kule ut, mens gothere gjerne vil se stygge og hårreisende ut (iaffal mitt syn - kan ikke skjønne at en gother synes han/hun er kledt pent).

Tror du glemmer en vesentlig ting her. Hva som er pent i dine øyne, er ikke nødvendigvis pent i andres. "Beauty is in the eye of the beholder", som det heter så fint.

Du tror ikke at noen syns at sosse-uniformen med halvlangt, blondt og voksbefengt hår, rosa pannebånd, perleøredobb og Lindeberg-klær i pastellfarger er en estetisk katastrofe? Eller er det den eneste riktige kles-stilen, og alle som går kledd i noe annet, er dumme i hodene sine?

Loffelur: "Kan ikke alle være glade?" .. du skulle vært psykolog, du. Den lille setningen fjerner nok alt som heter depresjoner. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo prøve å argumentere mot innlegget til olsen, istedenfor å bare avfeie det som det reneste pølsevev.

IMO treffer han spikeren på hodet. Ikke bare gothere, men også sosser, yo-folk, metal-folk, dance/techno/rave-folk, og så videre. Hver gruppering har sin uniform og sine relativt uniforme meninger om ting.

Vil si det blir feil å sammligne gothere med dem.

Gothere er et resultat av at noen blir utstøtt, har problemer psykisk og danner grupper for å møte likesinnede.

Lenke til kommentar

Jaa-aavel..?

Er også sosser utelukkende pappagutter/-jenter som bor i sus og dus på beste vestkant, med foreldre som stemmer Høyre og har en seks-sifret årslønn?

Kommer alle yo-folk fra ghettoen, har kompiser som har blitt drept i driveby-shootings, røyker tullerøyk på en daglig basis og langer crack?

Sånn mens vi er inne på stereotyper, altså.

Lenke til kommentar

Psilocybe og olsen har begge gode poeng. Rent imagemessig kan man sammenligne gothere med f.eks snobber.

Men, der snobber ofte bare kan identifiseres ved å se på klesvalgene så kan de fleste gothere pekes ut ved å se på væremåten. Jeg vil si at det å være gother er en levemåte og ikke bare å ikle seg svarte klær. Jeg vil heller sammenligne de med nynazister evt blitzere.

Argh, sliter med å formulere skikkelige setninger. Dere får bare ha meg unnskyldt. :(

Lenke til kommentar
Psilocybe og olsen har begge gode poeng. Rent imagemessig kan man sammenligne gothere med f.eks snobber.

Men, der snobber ofte bare kan identifiseres ved å se på klesvalgene så kan de fleste gothere pekes ut ved å se på væremåten. Jeg vil si at det å være gother er en levemåte og ikke bare å ikle seg svarte klær. Jeg vil heller sammenligne de med nynazister evt blitzere.

Argh, sliter med å formulere skikkelige setninger. Dere får bare ha meg unnskyldt. :(

Spør du meg kan snobber pekes ut på væremåten i høygrad.

Mange er utrolig "ovapå" etter min menig, sånn derre "jeg er bedre en alle andre holdning". Selvfølgelig ikke alle, men mange.

Personlig liker jeg ikke gother stilen, synes det ser for j*** ut. Men folk får da kle seg sånn de vill.

Lenke til kommentar
Spør du meg kan snobber pekes ut på væremåten i høygrad.

Mange er utrolig "ovapå" etter min menig, sånn derre "jeg er bedre en alle andre holdning". Selvfølgelig ikke alle, men mange.

Akkurat som antagligvis så er ikke alle gothere sånn halvsuicidle helller... :shrug:

Lenke til kommentar

Det er greit at jeg ikke har fryktelig mye til overs for olsens politiske ståsted, og at vi sikkert er uenig i det aller, aller meste, men når han sier at "ønsket om å føle seg vel i utseendet sitt" er en drivkraft bak å kjøpe klær, kan jeg si meg hjertelig enig i det, og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det har vært så voldsomme protester mot dette i denne tråden.

Selv har jeg ikke sans for estetikken i gothkulturen, skal jeg være helt ærlig synes jeg ikke tatoveringer eller piercing er voldsomt pent heller, men om jeg ikke gjetter veldig feil ville jeg tro psilocybe og hans kompanjonger tar dette med stor ro.

Det er helt greit å ha et ønske om å skulle skille seg ut, men å skape illusjonen av forskjeller kun med hensikt å distansere seg blir litt meningsløst.

Forresten, litt oppklaring av uttrykk;

-metrofil: en som liker t-baner

-metroseksuell: heterofil mann som bruker mye penger på klær og utseende.

Lenke til kommentar

Goth er vel mye en "smak og behag"

selv er jeg ikke en gother men syntes stilen til mange av dem faktisk er ganske stilig

jeg kjenner mange gothere og alle de jeg kjenner er ganske greie ikke slik "jeg er skummel"...

oppfører seg akuratt som alle andre bortsett fra at dem går i mørke klær...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...