Gå til innhold

Hvordan blir du som prest behandlet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig variabelt, egentlig. Enkelte ganger spiller jeg med grupper som er så samkjørte at det er en fryd, og andre ganger er det et helvete.

 

Forrige uke var jeg i ST 4 ganger på to dager, og jeg var veldig imponert over den første gruppen. Fikk vann + buff uten å spørre, folk var påpasselige med aggro og holdt øye med meg. Verken jeg eller magen hadde vært i ST før, men vi fikk instruksjoner om hva som skulle gjøres og hvor vi skulle gå.

 

De tre andre gruppene, derimot, var veldig så-som-så. Den verste hadde ikke mage med, så der var det warrior, 2x shaman og rogue. Jeg måtte fikse vann selv, og det ble 100x lvl35-vann (ca. 2000 mana, jeg har 5,5k). Jeg gidder virkelig ikke å bruke 8s per pause, og sa ifra til folk at jeg bare hadde crappy vann. "Jada, helt greit, vi skal vente på deg", sa de. Ble det sånn? Nope. Når den ene kampen var ferdig, beinet de videre til neste. Sutring og grining siden jeg ikke kunne få mana opp fortere.

 

Så hadde vi tatt ferdig alle minibossene, og skulle ned i midten (ofringsrommet med dragene). Siden den forrige gruppen bare hadde hoppet ned balkongen til en av minibossene, foreslo jeg dette. Neida, vi skulle gå ned trappen.

 

Så går vi ned trappen, og kommer ned i kjelleren. "Oj, litt for langt, vi må opp igjen", sier de andre. Jeg og en annen stikker opp der vi kom fra, mens turbo-warrioren finner en eller annen lur vei og går seg vill. I mellomtiden har jeg og han andre blitt overfalt og drept av en patrulje.

 

Så kommer vi oss omsider ned i midten, med alle dragene. Hver gjeng består av 2-3 elite dragedingser, samt 3-4 non-elite dragedingser. Folk hopper på to mobs, jeg healer warrior, og resten kommer flyvende/trampende i min retning. "Kremt, litt hjelp?", spør jeg, mens skjoldet blir hamret vekk i en veldig liten fei. Så kommer de løpende bort og får dem vekk.

 

Etter dette sier jeg fra at "man har altså noe som heter aggro, og hvis warrior ikke bruker sunder armor eller tilsvarende på alt som er, kommer alt bortsett fra én mob til å ville rive meg i små fillebiter". "Åh, aha, joda, det skal vi fikse", sier de.

 

Neste gruppe med drager.. akkurat det samme skjer. Jeg bruker mesteparten av tiden på å heale meg selv, og shamanene veksler mellom å slå bittelitt og heale seg selv.

 

:roll:

Lenke til kommentar

Tidlig i spillet trodde alle priester at de var guder og skulle ha alt de pekte på ellers ville dem ikke være med.

Da var det folk som skjønte at druid + pala var like greit.

Men jeg må si at, selv om jeg bare har en priest på level 26, så blir jeg forbanna når jeg ser barnsligefolk som forventer allverden av priests.

Lenke til kommentar

Heldigvis er møkkafolkene noenlunde fordelt på klassene. Spilte med en prest i går som need-rolla på 2 boe-chests som han ikke tok på seg. Da jeg kommenterte det, og krevde at han/hun skulle equippe dem, fikk jeg til svar: "What you want and I do, are 2 different things." => HS ut. Det var deilig. Heldigvis er det ikke bare healere som er uunnværlige ... :)

 

Til nå, med min nystarta 34 human mage, har folk i gruppene mine ikke måttet spørre om vann en eneste gang. Jeg åpner tradevinduet før de i det hele tatt får formulert spørsmålet. Jeg har heller ikke gått lei av å gi Arcane Intellect til alle mana-avhengige jeg ser, enten de er i gruppa mi eller ei.

Lenke til kommentar
virker som flesteparten tror at prester har uendelig med mana og kan heale 4 folk konstant hvor alle har 2 elite mobs hver, til og med presten :wee:

noe sånt ja..

utrolig irriterende når folk blir sure på en og maser om healing mens man blir angrepet, eller folk som blir stående og se på når jeg blir angrepet med lite mana og 3 andre som krever healing samtidig

Lenke til kommentar

Det er ikke ofte jeg får noe unødvendig dritt. Hvis de klager på meg, så er det som oftest fordi jeg ikke gjorde jobben skikkelig.

Noen mages kan være treige med å få ut int buff og water, men etter litt masing så kommer den alltid.

 

Det eneste probleme jeg har hatt er rogues og warriors som er for raske med å storme videre. Jeg orker ikke å si 'rest' hver eneste gang manaen er for lav. Når man er i gruppe så kan man se mengden av mana folk har, og slikt bør man passe på. Men dette har bare skjedd et par ganger.

Lenke til kommentar

Det er noen ting jeg hater når jeg spiller med min priest:

- "HEAL ME!111"

- Folk som bare løper på mens jeg har lite mana. Jeg prøver å si ifra at jeg er tom, og noen ganger hjelper det og noen ganger ikke.

- At folk ikke skjønner at jeg kan heale uten mana og blir slått på

 

Ellers har jeg blitt behandlet bra.

Og ja, jeg er enig i at priests ikke fortjener særbehandling fremfor andre klasser selv om de er veldig viktige. Warriors er også viktige, det er også alle andre klasser i hver sin rolle.

 

A|3x: Jeg tror ikke du vet hvordan "De fleste priests som gjør instancer med randoms" er. Har hatt (nesten) bare gode erfaringer med priests i random groups.

 

edit:

psilocybe: Selvfølgelig :D

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar
De fleste priests som gjør instancer med randoms er hovne klyser som tror de er guds gave til en group.

.. og de fleste warriors er klyser som ikke klarer å holde aggro, og huntere roller på alt, og rogues klarer ikke å begrense skaden og bruker aldri sap, og mages trekker alltid for mye aggro, og shaman + druid er bare dumme og teite.

Riktig :cool:

Lenke til kommentar
De fleste priests som gjør instancer med randoms er hovne klyser som tror de er guds gave til en group.

.. og de fleste warriors er klyser som ikke klarer å holde aggro, og huntere roller på alt, og rogues klarer ikke å begrense skaden og bruker aldri sap, og mages trekker alltid for mye aggro, og shaman + druid er bare dumme og teite.

Så sant, Warlocks er eneste som er brukan...

Lenke til kommentar

OFF TOPIC:

 

Hvilken klasse er egentlig "bra nok"

 

Utfra hva jeg kan slå sammen fra diverse tråder på dette forumet kan vi trygt si at

 

1: Prester er arrogante og egoistiske jævler

2: Hunters er noen grådige jævler

3: Rogues er noen feige jævler

4: Shamans er noen "imba" jævler

5: Paladins er noen unyttige jævler i end-game

6: Mages er noen gjerrige jævler som ikke gir vann og gratis portal til alle

7: Warlocks er noen griske jævler som ikke lager portaler og soul-stoner på kommando.

8: Druids er noen udugelige jævler

 

Hmm.. da sitter vi visst tilbake med bare warrior... Men vent.. jeg hørte om en warrior som ninja-loota en chest i Frostmane Hold en gang, så da putter vi dem inn i punkt 2 slik at det blir

 

2: Hunters og warriors er noen grådige jævler.

 

Lykke til med Super Mario bros, gutta

Lenke til kommentar
Så sant, Warlocks er eneste som er brukan...

Mja, vel, glemte egentlig warlock. :)

 

Men, som priest har jeg egentlig bare god erfaring med warlocks. Soulstone er jo knas, Blood pact gjør ting lettere, dots gjør jevn og fin skade, og de er ikke særlig krevende når det gjelder healing. Tar mye heller en warlock enn en rogue eller shaman.

Ja Warlock er veldig snedig, men vis jeg ikke tar helt feil, så er det ikke så mange av dem? Det er i vartfall situasjonen på servern jeg spiller på, er bestandig en rogue eller hunter med på gruppen, nesten aldri en warlock.

 

Btw, duelerte en warlock i går, Warlock med felhunter er faktisk mer irriterende en jeg trudde men, manaburn tar livet av en warlock ganske fort fant jeg ut ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...