Gå til innhold

Hvordan bruke orginalt og annet dash på Xbox?

Nettulf

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal bytte harddisk i en moddet Xbox, og ønsker muligheter til å spille live.

Følgende ting har jeg forstått at jeg må gjøre...

Kopiere backup av hele orginal disk til en annen PC via nettverk

Så bytte disken, sette opp den med en auto installer eller noe, og så kopiere backup tilbake igjen via nettverk.

Da er vel orginalt dash tilbake igjen, så må vel hardisken låses for at dette skal fungere.

Men hvordan legger jeg da inn andre dash, slik at jeg kan velge hvilke jeg skal bruke?

Vill starte orginal MS når jeg ikke har chip på, og gjerne Avalaunch eller lignende når jeg slår på chip (DuoX2)

Har en Xbox fra før der jeg bare har satt inn chip, byttet hd og installert ny dash på.

Dette funker fint, men man kan jo ikke spille live med det....

Noen tips til oppsett?

Nettulf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo f.eks la avalaunch ligge på f:\ (og konfigurere moddet bios til å starte den) og la c: være helt orginal. Da vil du starte msdash når chip er av, og ava når chip er på. Siden orginal bios ikke støtter flere partisjoner enn c, e, x, y, z så vil ikke ms finne modifiserte filer når/hvis de søker på harddisken.

Hm, ble du noe klokere? :)

Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar.

Ble da litt klokere ihvertfall ;-)

Har nå lagt inn Avalaunch på E:, men må da starte med en bootcd for å kunne velge dette. Så det høres bedre ut at det starter automatisk hvis chip er aktiv, og at vanlig MS dash starter når chip er av.

Men hvordan fikser jeg det i BIOS? Har tidligere bare programert BIOS på chip ute av boksen, og heller aldri redigert noe i BIOS filer....

Regner med det er bare en liten endring som må til, slik som å endre en eller annen linje til å lete på F: i stedet for C: etter oppstartfilen...

Noen tips?

Nettulf

Lenke til kommentar

ja, finnes flere bios-redigerings-programmer, kommer litt an på hvilken bios du bruker.

De nyeste xecuter2-biosene henter konfigurering fra en fil på harddisk, f.eks, så den er veldig lett å konfigurere (trenger ikke reflashe engang).

Men på de alle fleste biosene kan man forandre boot-path...

Lenke til kommentar

Jeg har som sagt en DuoX2 chip, og når jeg går inn på et program på min auto installer cd som heter BIOS cheker, kommer det bare opp ukjent BIOS.

Så jeg vet ikke hvilken BIOS jeg har, eller om denne kan leses ut av Chip og konfigureres....

Evt. er det en annen bra BIOS som kan brukes på denne DuoX2 chip?

Nettulf

Lenke til kommentar

Hei.

Brukte en Boot cd for brenning av bios jeg fant på et forum, åpnet en EvoxM8 BIOS i EVtool og fikk velge noen paramtetre der for disk og standard oppstartspartisjon.

Brente BIOS og noen filer på en annen cd, og puttet inn etter den boot platen.

Den ruslet og gikk, og fikk tydeligvis oppgradert noe.

Hadde etter oppstart på bootplaten valgt den andre BIOS banken på chip i tilfelle noe skulle gå galt. Da kunne jeg bare byttet tilbake igjen.

Men det ser ut til å virke fint nå. Starter avalaunch på F: når jeg har chip på, og standard MSdash uten chip. Så vi får tro det er bra.

Lastet ned veldig mange forskjellige BIOS, og nesten ingen lot seg åpne for redigering i EVtool eller XBtool. De er vel gjerne kryptert eller noe slik dere snakket om her....

Takk for alle tips ihvertfall.

Nettulf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...