Gå til innhold

Støyinfo om skjermkort ?


Fiola

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, da har vi en liten liste :enlighten.gif

 

30,5 db PNY GeForce4 Ti4600

30,8 db ABIT Siluro GeForce4 Ti4400

34,3 db Chaintech GeForce4 Ti4600 SE

34,5 db ASUS GeForce4 Ti4400

35,3 db VisionTek GeForce4 Ti4400

35,5 db ASUS GeForce4 Ti4600

35,8 db Gainward GeForce4 PP! U 750XP

40,5 db Leadtek WinFast A250 TD 2x

49,2 db MSI GeForce4 Ti4600

49,6 db MSI GeForce4 Ti4400

 

Litt billigere kort fra de samme produsentene ligger vel antakelig i samme leie ?

Creative-kortene er vel på nivå med MSI ?

Men hva med Hercules-kortene - hvordan ligger de an i forhold til støy ?

Lenke til kommentar

Riktig skjermkort er vanskelig.... headache.gif

 

Hvis man vil ha et bra og støysvakt kort til rundt 1.000,- abacus.gif og ikke driver med avanserte spill, men vil koble PC'n til TV'n - hva er da best av disse kortene :

 

- Hercules 3D Prophet FDX8500LE 64MB DDR AGP, ATI Radeon 8500LE, TV-Out, Bulk

(dette kommer veldig bra ut i kritikk, så jeg lurer veldig på hvordan dette er i forhold til de andre under - og testene mangler info om støy)

 

- Asus V8170 DDR/T, VGA-Card Geforce4 MX440 64MB AGP TV-Out Retail

 

- Abit AGP Siluro GeForce4 MX440 64Mb DDR TV-out Retail AGP

 

- GainWard AGP GeForce4 MX440 64 MB 3,4ns "Pro/650TV/ DVI Golden S" Tv-out Retail

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Fiola på 2002-08-18 08:02 ]

Lenke til kommentar

Jeg har et ASUS8170DDR/T på filserveren min, og er veldig fornøyd med støynivået. Ingen vifte --> 0 støy :smile:

 

Vet ikke noe om de andre kortene :sad:, men antar at når det gjelder ytelse er de 4 kortene du nevner forholdvis like.

 

Men vær smertelig klar over at disse kortene selvfølgelig ikke på noen måte kan sammenliknes med TI-serien av GeForce4 kort!! (Både i hastighet og features)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-18 08:32, _BOFH_ skrev:

Men vær smertelig klar over at disse kortene selvfølgelig ikke på noen måte kan sammenliknes med TI-serien av GeForce4 kort!! (Både i hastighet og features)



 

GF4 MX kortene ligger vel under GF3 kortene i ytelse også?

 

Jeg har ett Abit Siluro GF4 ti4200 kort, og jeg er mye mer fornøyd med tv-utgangen der enn på mitt forrige kort, Gainward GF4 ti4200. På Gainward kortet kunne man se tydelige skiller i fargene (for eksempel på himmelen) og ikke gradvise overganger. På Abit kortet er det derimot ikke ett problem. Det, pluss støy, er grunnen til at jeg dumpa Gainward kortet til fordel for Abit.

Lenke til kommentar

At MSI Ti4400 skal ha vifte på 50db er sjøsprøyt. Må ha vært på de aller første utgavene. Har selv hatt en Globalwin cpukjøler på 46db, den hørtes over halve huset. HAr Et ti440 fra MSI og jeg hører nesten ikke vifta. Har en Taisolribbe med 80mmvifte på <1500rpm og da ville jeg hørt viss skjerkortet var på 50db

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...