Ayabara Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jeg har gjort en del grep for å få ned støyen på pcen min. Byttet ut chipsetvifta med en kjøleribbe, og satte inn en Bitspower Silent Storm cpu-vifte. Nå har jeg manuelt regulert bitspower-vifta til å gå på 1500rpm, og temperaturen ligger da rundt 41 grader ved moderat belastning. Tåler jeg å gå enda mer ned på hastigheten? Hva er "ideell" temperatur? Mye vil ha mer... Jeg vil ha pcen min enda stillere. Har ikke identifisert hva som bråker mest i pcen min nå, men det står jo mellom harddisk, strømforsyning og vifta på mitt radeon X300 (tror jeg) skjermkort. Er det noen som har gjort noen grep for å dempe vibrasjoner fra harddisken? I såfall hvilke grep, og hvor mye hadde det å si? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 du kan jo først begynne med å fortelle hvilken cpu det er snakk om da, finnes masse av støydemping til harddisk, jeg bruker en ribbekjøler på min 74gig raptor, og merker så å si ingen lyd ifra den lengre http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300271&cks=SER Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Her er ingrediensene i PCen min :-) Hovedkort: ASUS A8N-SLI Deluxe CPU: Amd Athlon 64 3200+ Harddisk: Samsung SP2504C Skjermkort: Radeon X300/X550 series Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Har undersøkt litt mer nå. Tror det meste av støyen jeg nå opplever kommer fra skjermkortet mitt. Kan jeg få til å kjøle skjermkortet mitt kun med passiv kjøling? Skjermkortet er som sagt Radeon X300/X550 Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Har undersøkt litt mer nå. Tror det meste av støyen jeg nå opplever kommer fra skjermkortet mitt. Kan jeg få til å kjøle skjermkortet mitt kun med passiv kjøling? Skjermkortet er som sagt Radeon X300/X550 Fullt mulig å kjøre passiv kjøling på det kortet regner jeg med ja =) er ikke av det kraftigste kortet på markedet. Hva temp angår så tror jeg ikke du skal være noe redd. det er en helt akseptabel temp. Lenke til kommentar
icer Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Anbefaler denne: Zalman Passiv Heatpipe VGA-Kjøler har den på maskinen min, hører ikke et pip, satte også inn Zalman ChipsetKjøler på HK, temperaturen gikk opp 2º til 36º (?) ved load, men det gjør ikke noe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå