roansa Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jeg har en HP NX8220 Intel Centrion Mobile 2.0. Jeg synes den blir unødig varm og viften går nesten hele tiden, samt den bruker mye strøm. Er det noen mulighet for å justere ned cpu hastigheten slik at den blir mindre varm og bruker mindre strøm. Jeg bruker den mest til nettsurfing og har ikke bruk for ytelsen. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Tror det skal gå, men som med overklokking ta litt og litt av gangen. Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 generelt sett med nyere laptop'er så "klokker" den ned maskinen ca. 40% når man setter "Power Scheme" (Strømstyring) til Portable/Laptop. Når den står på Always On så går den på 100%. prøv dette, det burde funke meg bekjent. er også andre programmer der man kan stille klokke frekvensen/FSB'n, men om det er fullt så egnet på laptop er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Du kan f.eks prøve å undervolte prosessoren. Mange som gjør det, og det funker bra. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Under kontrollpanel og strømalternativer kan du sette laptopen til maks batteri, da vil den aldri overstige minimum hastigheten på CPU, ca 800mhz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå