SiR0 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Stortest av 3G-telefoner Mobilt bredbånd, videotelefoni og mobil-TV. Alt dette skal du nå kunne gjøre med de nye tredjegenerasjons mobiltelefonene. Men hvilken telefon bør man egentlig velge? Vi har testet alle de seks 3G-modellene på det norske markedet. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Holtemann Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Stortest vil jeg neppe kalle det, da det er ofret ti setninger som konklusjoner, og absolutt ingen erfaringer i det hele tatt med videotelefoni og UMTS tjenester ellers, så å kalle det en stortest er kanskje å ta i. Ellers er det jo snedig at både Nokia 6680 og Nokia N90 begge er Symbian telefoner og har tilnærmet identisk innhold, men på N90 er fokuset at denne er en tung klump og kan brukes som slagvåpen, mens fokuset på 6680 er: "6680 er det beste valget for deg som skal bruke mobiltelefonen i jobben. Den gjør en kjempejobb som planlegger og adressebok. Om du savner funksjoner, finnes det et hav av ekstra programmer å laste ned. Det er i tillegg en smal sak å koble telefonen opp mot både datamaskin og elektronisk planlegger." noe som faktisk ikke er en tødel forskjell på disse to. Har en følelse av at det smaker litt subjektivitet av denne testen. My two cents. Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Heisann Dette er en test vi har levert til lokalaviser rundt i landet, og den er følgelig relativt kort og konsis i vendingene. Samtlige av telefonene har blitt testet etter vanlige Amobil-prosedyrer, dvs med to-tre ukers testing og 5-8 siders test. Du finner link til de fulle testene som en link fra hver av testene som er skrevet her. http://amobil.no/art.php?artikkelid=16136&side=1 http://amobil.no/art.php?artikkelid=19181&side=1 Osv. Når det gjelder N90 og 6680, vil du se i vår fulle test av N90 (ventet i neste uke) at vi ikke er fornøyd med brukervennligheten og størrelsen til telefonen. Derfor er fokus lagt på dette. Du har helt rett i at telefonene ellers har de samme funksjonene å by på. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Dere har linket feil på " Les spesifikasjonene til N90 " Da kommer man inn på prisguiden til Sony ericsson Z800 Lenke til kommentar
takktakk Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Har dere noen gang lagt en 6680 over og ved siden av en N90? De to er tilnærmet identiske i størrelse! Det bekreftes også av tekniske data på Nokias egne sider. N90 er med sin optikk og sammensetning noe tyngre. Derfor fremstår den kanskje derfor mer som et "slagvåpen" men jeg synes vel det er en veldig drøy karakteristikk. Lenke til kommentar
genser Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 N90: 126 ccm 6680: 104 ccm Da N90 nesten er en fjerdedel større enn 6680 er de da ikke tilnærmet identiske vel... Lenke til kommentar
takktakk Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jeg slår et slag for en femtedel her... men det er nå uansett pirk. Jeg har sammenlignet direkte, og opplevd forskjell er ikke stor i alle fall - men det er nå mitt syn. :-D Lenke til kommentar
molna Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 takktakk: har du lagt merke til at N90 er for å åpne? Man kan si at NEC e808s ikke er så stor heller, men åpne den så virker det mer som en bærbar PC Lenke til kommentar
Erren Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Vel, dette er da ikke de eneste 3G-telefonene man kan velge mellom.. Er litt skuffa over at dere ikke tar med Norges og Nokias første 3G-telefon: 7600 Den hadde vel fått 1-er i testen, men den bør da tas med likevel? Den er veldig enkel å bruke, men det som trekker ned 3G-standarden er mangel på videosamtaler Ellers har den mp3, blåtann, IR og alt annet dere skriver om. Brukervennlige menyer, og et enkelt grensesnitt. Ta med den neste gang, hva? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Men hva i... Nokia 6630 er da søren meg ikke treigere enn 6680. Erfaring fra 5 måneder med sammenlikning av min og kompisens mobil. Lenke til kommentar
janlin Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Er litt skuffa over at dere ikke tar med Norges og Nokias første 3G-telefon: 7600 Var det ikke 6650 som var den første Nokia 3g mobilen? Men ingen av disse mobilene er i salg lengre. Men Samsung Z107 er fremdeles i salg ennå Veldig bra test av de 6 viktigste 3g mobilen pr. dags dato... i Norge. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hele testen er forøvrig full av tekniske feil - konklusjonssiden er tom med terningkast seks, Nokia N70 har på forsiden intet terningkast, og undersiden som handler om Nokia N70 har den samme teksten som den som handler om Nokia 6680. Proffe saker. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Tydeligvis noe som er blitt borte med tiden. Du er klar over at denne artikkelen er mange måneder gammel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg