Gå til innhold

Hvordan er Beyerdynamic DT770-80 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en DT770-250 som jeg bruker mye, og har stor sans for både lyd og konstruksjon. Den demper støy utenfra godt, og er behagelig å ha på over lang tid.

Det er mye grom bass, og låter mer som vanlige høyttalere enn mange andre hodetelefoner.

 

Som TAS nevner, så kan den klemme litt mot skallen, men siden hodebøyla er av metall, er den enkel å bøye utover for å få bedre plass til hjernen. :-)

 

Til den prisen, får du MYE for penga. DT770'en tåler det aller meste. Den er ikke noe du må sende inn på reparasjon fordi noe knakk, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Høres ut som my kind of headphones, så lenge jeg slipper "tvangstrøye" på hodet selvf. hehe.

 

Men er det egentlig best med åpen eller lukket løsning? En ting er å isolere støy utenfra, men vil man.

 

1. høre andres rop om hjelp hvis nødvendig?

2. få mindre luft til øregangene slik at man får mye bakterieflora og problemer der etc?

 

Dette høres teit ut, men det er ting jeg har hørt brukere klage over ifb. med lukkede systemer. Det siste tilsier kanskje overdreven bruk, men det første er noe alle som ikke er alene hjemme bør tenke på.

 

Vil "åpne" hodetelefoner gi like bra lyd? Må det også høyere lyd til som også letter skader ørene?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Men er det egentlig best med åpen eller lukket løsning? En ting er å isolere støy utenfra,  men vil man.

 

1. høre andres rop om hjelp hvis nødvendig?

2. få mindre luft til øregangene slik at man får mye bakterieflora og problemer der etc?

 

Dette høres teit ut, men det er ting jeg har hørt brukere klage over ifb. med lukkede systemer. Det siste tilsier kanskje overdreven bruk, men det første er noe alle som ikke er alene hjemme bør tenke på.

 

Vil "åpne" hodetelefoner gi like bra lyd? Må det også høyere lyd til som også letter skader ørene?

Det er noen fordeler og ulemper med både åpne og lukkede hodetelefoner.

 

- En åpen i samme prisklasse vil ofte låte bedre, fordi elementet står friere og det ikke dannes ekko eller resonanser i klokkene.

 

- Det skal veldig lite omgivelsesstøy til for å "forstyrre" detaljene i lyden i en åpen (susing fra en PC er ofte nok). Det gjør at man ofte må spille høyere for å få med seg alt.

 

- Du kan ofte spille mye lavere med en lukket, og få med deg de samme detaljene. Man blir ikke like sliten, rett og slett.

 

- Åpne vil slippe ut lyd også, slik at man kan forstyrre omgivelsene.

 

- Lukkede kan bli litt klammere og varmere, men det kommer ofte an på materialet i putene.

 

- Det blir vanskeligere å høre telefonen eller rop om hjelp med en lukket. Det kommer dog an på hvor høyt du spiller, og hvor godt isolert hodetelefonen er.

 

- Bakteriefloraen er nok stort sett like ille med begge typer, men de lukkede er sikkert en tanke verre.

 

- På The Gathering etc., er det nesten umulig å bruke en åpen hodetelefon uten å bli halvdøv.

 

- Billige lukkede hodetelefoner (under 1.000,-) er altfor ofte dårlig konstruert, og lyden lider veldig av det. Mens åpne er enklere å konstruere slik at man får mer godlyd for penga.

 

 

Men det er jo en enkel løsning...

Kjøp minst to hodetelefoner.

;-)

Endret av JensL
Lenke til kommentar

Hehe ok. Så hvis jeg skal ha et godt lukket system, få bra detaljert lyd med lavt lydnivå så jeg hører det jeg trenger på begge sider av klokkene... så er den foreslåtte et godt valg?

 

Det å slippe å høre irriterende lyd(server osv), men høre de lyder man må er fristende.

Hvilket forslag har du evt. til åpent system?

 

Har kun råd til et system nå hehe, og egentlig ikke over 1000,-, men får jeg bra kvalitet er det jo en mangeårs investering og 1500,- er da mer tålelig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hehe ok. Så hvis jeg skal ha et godt lukket system, få bra detaljert lyd med lavt lydnivå så jeg hører det jeg trenger på begge sider av klokkene... så er den foreslåtte et godt valg?

 

Det å slippe å høre irriterende lyd(server osv), men høre de lyder man må er fristende.

Hvilket forslag har du evt. til åpent system?

 

Har kun råd til et system nå hehe, og egentlig ikke over 1000,-, men får jeg bra kvalitet er det jo en mangeårs investering og 1500,- er da mer tålelig.

Jepp, DT770 greier absolutt å få fram detaljer selv på lavt volum, og du burde kunne høre "viktige" ting rundt deg, som at mobilen ringer eller at noen ringer på døra.

 

Hvis du heller har lyst på en åpen hodetelefon, er Beyerdynamic DT990 Pro et glimrende valg. Den er faktisk den åpne versjonen av DT770, og har veldig lik lyd, bare litt bedre. Konstruksjonen er også nesten identisk. Jeg digger lyden i denne.

Den koster visst det samme som DT770.

 

Jeg tror absolutt at det er lønt å strekke seg fra 1.000,- til 1.500,- her. DT770 og DT990 er så dønn solide saker at du har dem antakeligvis 10-20 ganger så lenge som billigere saker. 5 års garanti er det også.

Lenke til kommentar
Var inne på beyerdynamic.com og så bilde av dt770. Er dette en ny versjon eller? Den er vel litt ulik fra den som er avbilda på hpx.no?

Ja, det er visst en liten oppdatering av utseendet på ikke-proffmodellene av DT770/880/990. Det er vel mest for å få dem til å se litt mer moderne ut.

Kommer muligens i november, i følge noen på Headfi.

 

Det som er litt spennende, er den nye Manufaktur-greia til Beyer. Her kan man skreddersy de tre toppmodellene med f.eks. valgbar impedanse, farger og skinn/velurputer.

Kan fort bli litt dyrt, men hva gjør man vel ikke for å skille seg ut fra mengden.

:-)

 

Her er er linken (foreløpig bare på tysk):

http://www.beyerdynamic.de/cms/MANUFAKTUR.manufaktur.0.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...