giodegaard Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Hei! Problemstilling: Kjøpte for en stund siden en 250GB Seagate disk, disken funker fint! Hovedproblemet er at jeg ikke kan få installert noe OS på den, har oxo prøvd å lage partisjoner på en annen maskin uten at det hjelper....og lagd en 50GB Partisjon. Prøvd: Det fungerer heller ikke på den gamle 60GB Seagate disken som jeg brukte før! Installasjonen slutter på ett eller annet punkt under innlasting av filer, det meste jeg har fått er 37%! Har prøvd å bytte ut alle elementer, en etter en uten at det hjelper! Dvs: Skjermkort, Ram, HDD, har nytt HK(MSI KT6V-Delta), IDE kabler, cd-rom, tower, PSU... OS jeg har prøvd å installere er 2 forskjellige CDer med XP-pro, 1 XP-home, 2000 Pro og Linux Forløp: Hadde en veldig stabil maskin som fungerte (tilsynelatende?) veldig bra! Bør vel oxo si det at det gamle HKet (Abit KD7) døde plutselig ut etter at jeg byttet HDD, siden har en nyinstallasjon av OS ikke gått an! Spec: MSI KT6V-delta (helt nytt) AMD sempron XP2400+ (helt ny) Kjøler Thermaltake Vulcano 12 ATI Radeon 9800 pro 128mb Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB Seagate Barracuda 250GB (helt ny) Maxtor 120GB Seagate Barracuda 60GB DVD-rom 52x CD-R-RW52x bruker for øyeblikket en 350W PSU, men skal kjøpe meg en på 400W i morgen.. Endret 30. september 2005 av giodegaard Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Prøv å kjøre diagnoseprogrammet Memtest86. http://www.memtest.org/ Du kan lage en CD som booter direkte til testen. Lenke til kommentar
giodegaard Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Det har jeg prøvd før, var normalt resultat! Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Dette var pussig. Har du prøvd å innstalere windows xp på en anen maskin og så putte disken i din? Det er ofte problemer når du gjør det, men kansje du da kan reparere eller noe lignende for å reparere innstalasjonen til din pc. Lenke til kommentar
giodegaard Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Nei, det har jeg tenkt på, men ikke prøvd enda! Lenke til kommentar
giodegaard Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Fikk installert Win98 nå, men går ikke å oppgradere til 2000 eller XP! :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå