Oxide Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Hei, har nylig gått til anskaffelse av et XFX 6600GT. Er selvsagt alltid spennende med ny hardware. Har lagt inn nyeste versjon av riva tuner fra guru3d (v2.0RC15.7). Noe jeg finner litt snodig i hardware monitoring i rivatuner, er at Core Volt til skjermkortet faller til 0.00V, så hopper opp igjen til 4.00V ved 2D. Volten hopper opp til 6.00V ved 3D, men faller ned til 3.00V avogtil. Denne opp/ned voltingen går ofte som en jo-jo. I teorien skulle ikke skjermkort klare å tegne no 2D i det hele på 0 volt? Volten er aldri redusert i mer enn et brøkdels sekund av gangen. Fikk også en litt skummel melding om feil spenning i skjermkort, men dette har kun hendt en gang. Har en enermax 550w psu, noe som skulle være mer enn nok til systemet jeg kjører. Kan psu holde på å dø, eller er dette et normalt fenomen? Endret 30. september 2005 av Oxide Lenke til kommentar
Oxide Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Hei! Viser seg at PSU'n min har en produksjons feil, har sett sine bedre dager, eller rett og slett er overbelastet. Den driver ganske mye hardware. 4-Pin molex strøm kontaktene fra psu til skjermkortet er heller ikke helt bra. Har hatt problemer med disker som powercycler, også pga psu. Så, da veit dere det hvis noen får et lignende problem noen gang mvh, ox Lenke til kommentar
_Prime_ Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 hehe, greit og vite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå