Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

All strøm forsvant på Golfen..

Marvil

Anbefalte innlegg

Hoi,

Bilen; VW Golf 3 1,8 1996

Det regner og er fuktig ute, dersom det kan ha noe å si, samt at bilen har kjørt 5 timer langkjøring idag.

Skulle flytte bilen min nå nettopp, og satte nøkkelen i tenningen. Både kupelys og CD-spiller fungerte, så plutselig ble alt mørkt. Ingen strøm noe steder, og ingenting skjedde når jeg vridde om tenninga.

Fikk henta fram gamlegolfen, når startkablene var kobla til kom strømmen. Bilen starta greit med kablene, og starta også etter å ha koblet fra disse og skrudd av motoren. Starta og stoppa den noen ganger nå, og ingenting unormalt skjer..

Hva kan dette komme av..? Kortsluttning noe sted (jording?)..?

Litt kjedlig å kjøre med bilen, dersom dette kan skje flere ganger, og jeg da sitter der uten å få starta bilen.

Tenkte å ta en tur på verksted i morgen og høre, men om noen har noen gode idèer, så mottas de med takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan vel muligens være noe med dynamoen men er ikke sikker. Den ruller som normalt nå eller?

Jeg fikk vertfall flytta den dit jeg skulle (10 meter ellerno) etter at jeg fikk starta den med startkabler. Starta den som sagt et par ganger etterpå (nå står den i garasje), og da starta den uten problemer..

Lenke til kommentar

Hadde noen liknende problemer med en annen bil for lenge siden og det var samme probleme som du beskriver. Men den starta ikke dagen etterpå. Da hadde børsta i dynamoen knekt faktisk. Var pga. en feilkobling med stereoanlegget og slik.

Tror ikke det er det som er problemet ditt men det er merkelig at den plutselig skal stoppe slik. Hvis problemet fortsetter så burde du få den til verksted ihvertfall.

Lenke til kommentar

De kan vel egentlig ikke knekke i det hele tatt, såfremt at det ikke er mye is inni dynamoen.

Kan jo være dårlig kontakt på batteriet.

Det har det vært på min bil, da startet den plutselig ikke 3-4 ganger etterhverandre, men så plutselig startet den. Sjekk det først da.

Lenke til kommentar

Sjekka batteriet tidligere idag, der var ene klemma relativt løs og kunne vris rundt. Stramma denne igjen slik at den sitter godt.

Jordinga på stereoen har jeg ikke fått sjekka, skal høre med han som hjalp meg å montere hvor den kabelen går (gidder ikke demontere hele bilen).

Har kjørt en del idag, ikke merka noe til det..

Lenke til kommentar

Hm, får satse på det da..

Det mest latterlige nå er at gamleGolfen min (en MKII) har fått samma problemet nå.. :p Lyset i kupeen funker fint, men når jeg setter i nøkkelen og vrir om, så forsvinner alt.. :p Den har dog hatt startproblemer før også, men ikke på den måten.

Fattern har også hatt samma problem på sin Golf IV, så jeg begynner å lure på om vi bor i et magnetfelt ellerno.. :D Da satte fattern den på Møller, de mente det var batteriet og bytta det, så gikk det noen dager så kom samma problem igjen. Ser frem til å whine litt hos Møller en dag.. :p

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette har mye og si men bor du nærme høyspent ledninger?

Hehe, nei dårlig med det. Midt i et boligfelt..

Naboen rett over veien har en (eller flere har jeg sett) Golf V, han har ikke nevnt noe, men får se etter om han drar frem startkablene han også.. :p

Noen som forøvrig har peiling på hva slike avanserte startkabler koster..? Ser NAF skal ha 295, men jeg gidder ikke vente på Posten. Vet Møller har, men aner ikke prisen..

Lenke til kommentar
Noen som forøvrig har peiling på hva slike avanserte startkabler koster..? Ser NAF skal ha 295, men jeg gidder ikke vente på Posten. Vet Møller har, men aner ikke prisen..

Vet ikke om dere har det på Gjøvik, men Bilxtra har dem fra 129,- - 239,-

Sistnevnte er med elektronikkbeskyttelse.

Ang, batteri ja, min har også gått tom over natta her om dagen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Fattern har også hatt samma problem på sin Golf IV, så jeg begynner å lure på om vi bor i et magnetfelt ellerno.. :D Da satte fattern den på Møller, de mente det var batteriet og bytta det, så gikk det noen dager så kom samma problem igjen. Ser frem til å whine litt hos Møller en dag.. :p

4931553[/snapback]

Liten oppdatering her;

Etter at Møller har hatt bilen til fattern inne 2 ganger på reperasjon grunnet samma tingen, så ble den satt et annet sted nå da Møller ikke klarte å fikse feilen.

Første gangen mente Møller at CD-spilleren var ødelagt, og andre gangen mente de at batteriet var ødelagt og bytta det.

Problemet med at bilen var uten strøm vedvarte, og da et annet verksted så på det fant de ut at CD-spilleren stod på hele tiden, men at lyset i displayet ikke fungerte. Det var altså derfor bilen ble tappa for strøm, så de fiksa det og nå funker både bilen og CD-spilleren (den samma som Møller mente at var ødelagt).

Så nå blir det enda mer whining hos Møller, og Møller har sunket enda lavere hos meg.. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...