aklla Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 jeg jobber for tiden med c++, men blir ekstremt umotivert av å ikke ha noen oppgaver å jobbe med, noen som har en side eller lignende med oppgaver, driver å lærer meg grafisk programmering(ikke console)... noen som kan hjelpe motivasjonen min?? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Lag deg noen små applikasjone, som du kan bruke til noe. Holder og på med litt grafisk programering. Har jaget dette: *Et program som automatisk kopierer alle bilder fra kamera til bilder/YY/MM-DD/ og viser en "progressbar". Ganske nyttig, så slipper jeg å klikke en haug med ganger for å importere bilder, det holder med et klikk, er ikke helt ferdig med dette. *Et plotteprogram, som tar inn en rekke punkter og tegner et vindu med en graf og akser i. *Et "wireframe" 3d-tegneprogram. Man må nesten ha et prosjekt, ellers blir det veldig fort kjedelig, lag deg noe du alltid har savnet! Lenke til kommentar
Klette Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Spørs litt hva du mener med grafisk programmering... 3d/2d grafikk eller kun gui stuff? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Spørs litt hva du mener med grafisk programmering... 3d/2d grafikk eller kun gui stuff? grafisk=gui ja, er ganske ny i c++, så jeg kan ikke så ekstremt mye Lenke til kommentar
Peter Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 grafisk=gui ja, er ganske ny i c++, så jeg kan ikke så ekstremt mye Burde kansje begynne med konsoll? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 grafisk=gui ja, er ganske ny i c++, så jeg kan ikke så ekstremt mye Burde kansje begynne med konsoll? har jobbet en del med console, er klar for gui, men tar gjerne oppgaver i console også... jobber forresten med en høy-skole oppgave i c++ nå Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Lær deg litt socket-programmering Det er skøyalt Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 jobber forresten med en høy-skole oppgave i c++ nå Ikke for å være pirkete, men det heter da "høgskole", og ordet ditt skal derfor bli "høgskoleoppgave" Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Kjøp deg OpenGL Programming Guide 2.0 og bruk sammen med noen online introduksjoner. Grei måte å lære seg litt mer omfattende programmering på (og samtidig litt matematikk også ). Ikke GUI, men 3D-visualisering. Brukte selv denne mye når jeg lærte meg programmering på høgskolen. Hvilke semester holder du på med og hvilke programmeringskurs har du gjennomført? Endret 3. oktober 2005 av hishadow Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Ikke for å være pirkete, men det heter da "høgskole", og ordet ditt skal derfor bli "høgskoleoppgave" Evt. høyskoleoppgave. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) hvilket GUI lib? QT (trolltech.com), GTK+ (gtk.org, gimp.org), X11 (xorg.org, xfree.org) eller noe annet? du kan jo alltids joine et prosjekt på sf.net Endret 3. oktober 2005 av hotstian Lenke til kommentar
re0gr Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 anbefaler www.osix.net mange artige utfordringer, have fun ^^ Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 anbefaler www.osix.net mange artige utfordringer, have fun ^^ Mye artig, men lite grafisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå