Fjelldal83 Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hei, jeg installerte nettopp en passiv Northbridgekjøler på hoved kortet mitt(Kv8-max3) og etter det vil ikke pcen starte. Det som skjer når jeg trykker på powerknappen er at viftene går en halv omdreining, så skjer det ikke mer. Har prøvd å nappet ut alle komponentene, reset bios, testet med en annen strømforsyning, men til ingen nytte. Tror det kan være hovedkortet, fordi jeg har hatt mye problemer med det i de snart to årene jeg har hatt det. Noen gode tips å gi meg? Takker for svar Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Kan være at den knerter seg selv da den tror vifta (som ikke er tilstede) ikke virker.... koble til en vifte (f.eks. org. vifta) og endre evt. BIOS innstillingene. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Grunnen til at jeg satte på en passiv kjøler på NB er at gammelvifta tok kveld. Så den har ikke vært tilkoblet på nesten ett år, så jeg tror ikke det er det som feiler. Har faktisk en kabinettvifte tilkoblet der NB vifta var. Du skal uansett ha takk for forslaget Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Jeg vil tro det er hovedkortet nå siden jeg har hatt mye problemer med det tidligere. Har testet ram, psu og skjermkort på en annen maskin og komponentene funker fint. Tror jeg blir å bestille et nytt HK Eller er det noe mer jeg bør prøve? Endret 30. september 2005 av Daemonifuge Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Sjekket at hovedkortet ikke får en kortslutning fra kabinettet da? Altså, at alle "spacerne" fra kabinettet, treffer hullene på hovedkortet. Hvis en slik spacer er på feil plass, kan det jo forårsake dette. Verdt en kikk kanskje? Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Skal prøve å fjerne NB kjøleren jeg satte på. Kan være at den er i kontakt med noe som den ikke burde Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Fjernet kjøleren. Tok ut hovedkortet og la det på ei pappeske tilkoblet psu'en. Samme greiene fortsatt. Vifta går et par runder rundt, så stopper den. ARGH Bør kjøpe nytt HK? Endret 30. september 2005 av Daemonifuge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå