iden Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Altså, jeg har fått et bulletkamera i posten, etter noe feilkjøp av kabel, fordi jeg trodde at jeg hadde noe jeg ikke hadde... Det jeg trenger er en s-video-kabel som går over i en slik vanlig gul plugg med penis. For på bulletkameraet så er det en HUN-plugg... Jeg må ha s-video til HAN-plugg, noe jeg overhodet ikke finner, noe jeg heller ikke kan skjønne... Skal prøve litt flere butikker i morgen, men jeg er litt bekymret for å ikke finne denne kabelen... Bulletkameraet skal kobles til et DV-kamera som har s-video out/input... Det skulle også være mulig å bruke A/V inn/ut-gangen, men da får jeg bare opp bilde og ikke noen mulighet til å ta opp, noe jeg heller ikke skjønner... DV-kameraet er Canon MV530i. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Hun-plugg på din videokamera er riktig og det er IKKE NOE Å BEKYMRE deg for å skaffe riktig s-video kabler! Din videokamera har både S-video out/input og AV inn/ut, så bruk disse to inngangene og velg noe som lyder på input/opptak/innspilling via meny. Håper du har brukanvisningen som kan forklare deg hvordan du gjør dette. Lenke til kommentar
iden Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Joda, jeg vet hvordan jeg gjør det, men jeg mangler den kabelen... Eller eventuelt bare en adapter av noe slag... Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Sånn ja, etter å ha lest trådposten så du etterløser en kabel MELLOM en analog videokamera med kun gulpluggen og DV-kamera med videoinngang.. Du trenger en: slik kabel. Den sorte pluggen har video og audio.. Så gul er for video-signaler.. Hvis du har bare en audio-kontakten, bruk den hvite pluggen. Hvis du har Rød kontakt, så er det for Stereo-muligheten. Lykke til! Endret 30. september 2005 av jojo1717 Lenke til kommentar
iden Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Tror nesten jeg må ta et bilde av det jeg skal ha, og hvordan det skal være... S-video kabel har jeg, og vanlig HAN/HAN-videokabel, MEN jeg skal ha s-video til HAN, en og samme kabel... Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Du.... Jeg har sjekket nå litt på nettet og stusset litt over ditt behov. Du har egentlig ikke behov for denne nevnte kabelen når du vil kopiere fra analog videokamera. Du får ikke noe bedre kvalitet enn den kabelen jeg henviste tidligere.. Bruk denne kabelen.. Det har du nok fra før i esken din. Hvis analog videokamera har også S-video så ville jeg selvsagt brukt S-video på digital videokamera.. Håper du skjønner? Lenke til kommentar
iden Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Jeg har kjøpt denne kabelen, og fant ut at jeg strengt tatt ikke trengte den, men uansett er den kjekk å ha, siden den er såppas lang.. Men det jeg har konkludert med er at jeg MÅ ha fjernkontrollen til kameraet for å kunne ta opp bildet fra bulletkameraet, heh.. Uting med å kjøpe ting brukt ser jeg, ikke alt som følger med.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå