Gå til innhold

Nybegynnerproblemer med JAVA, stort sett fixed


Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at problemet ligger i html-fila/navnet på spillet.

Hvis jeg kaller fila for "Superslime" eller noe annet rart så vil det ikke funke. Den må hete "Slime2P". Dermed tenker jeg at det kanskje står noe inne i fila som foteller at den må hete det. Jeg går inn i koden og erstatter de to stedene det står "Slime2p" med "Superslime". Da klarte den ikke å kompilere.

 

EDIT: Fant ut at det er verdt å nevne resultatet av kompileringen. Det har antakelig noe med saken å gjøre:

init:
deps-jar:
Compiling 1 source file to J:\JAVA\Slime\build\classes
J:\JAVA\Slime\src\Slime2P.java:17: class Superslime is public, should be declared in a file named Superslime.java
public class Superslime extends Applet
Note: J:\JAVA\Slime\src\Slime2P.java uses or overrides a deprecated API.
Note: Recompile with -Xlint:deprecation for details.
1 error
BUILD FAILED (total time: 0 seconds)

 

Den klarer ikke å kompilere.

Slime2P.java

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forrige problem løst. Jankee viste meg masse tekniske greier på hva som var galt og jeg fant ut at det var bedre å lage masse mapper og kalle fila for Slime2P overalt.

Men, neste problem:

Jeg kommer på skolen og slår på MAC'en. Der fungerer det ikke på noen nettlesere... :dontgetit:

 

Screenshot fra FireFox 1.0 på Mac OSX 10.3.9:

post-35-1128927001_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skudd i mørket!

Vi har en oppgave som skal gjøres, men det er få/ingen som har fått den til i klassen vår. Derfor lurte vi på om dere kanskje kunne hjelpe oss.

 

Oppgaven er som følger:

 

I denne oppgaven skal vi lage et program som krypterer eller dekrypterer en melding.

Det vil si at vi erstatter en tekst med en ny tekst som for de fleste vil være uforståelig.

Dette skal gjøres ved at hver bokstav eller hvert siffer i teksten erstattes med en annen

bokstav eller siffer. Bare de små bokstavene ’a’ til ’z’ og sifrene ’0’ til ’9’ skal erstattes,

alle store bokstaver og spesialtegn (som f.eks. ’æ’, ’ ’, og ’?’) forblir uendret.

Krypteringen baseres på en heltallig nøkkel og en tabell som angir rekkefølgen på

tegnene. I denne oppgaven skal vi bruke en tabell som har bokstavene ’a’ til ’z’ i vanlig

alfabetisk rekkefølge, mens sifrene ’0’ til ’9’ skal være permutert slik tabellen under

viser.

[a,b,c,...,z,7,2,4,1,0,9,8,3,5,6] (OBS!: Vær nøye med rekkefølgen på sifrene!)

Den heltallige nøkkelen som leses fra bruker kan være både positiv og negativ.

Dette tallet angir hvor mange posisjoner ut i tabellen vi finner det tegnet vi skal erstatte

hver forekomst av det opprinnelige tegnet i teksten med. Hvis f.eks. nøkkelen er 7, vil

hver ’d’ erstattes med en ’k’, mens ’8’ erstattes med ’d’ (tenk deg at etter ’6’ starter

tabellen på nytt med ’a’, ’b’, ’c’,...).

Under er et forslag til hvordan en skjermutskrift fra programmet kan se ut. Det er

én utskrift for kryptering og én for dekryptering.

 

 

HADDE SATT STOR PRIS PÅ HINT TIPS, MEN ALLER HELST LØSNINGSFORSLAG!!

VI VET ALLE AT DET BESTE ER Å LÆRE DETTE SELV, MEN PGA FOR RASK GJENNOMGANG AV PENSUM HENGER ALLE ETTER!!

Lenke til kommentar

dette burde da gå greit... du kan gjøre om input-string til et CharArray, legge krypteringstegnene i et charArray, og så lage ei løkke som går igjennom arrayet med meldinga. for hvert tegn slår du opp i krypteringstabellen på det tegnet + nøkkel modulo lengden (her 36). så lagrer du dette i en ny string.

 

veldig mange måter å gjøre dette på, dette var det første jeg kom på. hvis du venter litt er det sikkert noen som gir deg koden også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...