Gå til innhold

Noen som har prøvd BF2-BETA'en?

Anbefalte innlegg

Jeg så her om dagen at det var mulig å laste ned og prøve ut BETA'en til Star Wars: Battlefront II.

Vet ikke helt om jeg gidder å prøve. Er det noen her som har prøvd Hvis ja, hva synes dere da? Er det blitt noe bedre enn BF1?

Om det er noen der ute som ikke har prøvd den, men som har lyst, kan dere sjekke her.. :)

OBS: Det er kun et visst antall nøkler, så løp og.... last ned!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå spillte aldri jeg Battlefront 1, men betaen av II-eren var jo ikke noe bra, synes jeg da. Det var en del ting jeg reagerte på, og de kommer jeg da til å fortelle litt om.

Kontrollsystemet var elendig. Joda, tastene var satt opp helt greit, og de forskjellige bevegelsene (Crouche, roll-e ol.) fungerte sånn halveis. Problemet var at det føltes helt ekkelt å bevege seg. Jeg fikk følelsen av at bevegelsene var veldig unaturlige. Jeg likte ikke det i det hele tatt.

Brettdesignet var kjedelig på mange av brettene. Nå var det abre multiplayer på denne betaen, men alikevel. Jeg spillte på tre forskjellige servere, og ingen av dem hostet noen av de store brettene, hvis disse da i det hele tatt eksisterer. Da snakker jeg om de mer store åpne brettene der det faktisk er mulig å være sniper.

Ellers var gamemodes ikke så ulike dem man finner i Battlefield 1942. Blant annet hadde vi caputer the flag, holde kontroll-punkter osv. Greit nok i seg selv, men banene var så kjedelige at dette ikke hjalp så veldig på.

En annen ting er ping-en. Denne var skyhøy. Nå skyldes dette sikkert at det nesten bare er amerikanske servere der. Dog lå ping-en min på stabile 100 - 200 ms. Ikke bra i det hele tatt. Dog var spillet laget slik at man treffer selv med høy ping, noe som var en grei måte å gjøre det på.

NOe av det jeg fant veldig positivt anngående spillet/betaen var de raske loade-tidene. På Battlefield bruker jeg jo hvertfall 2 minutter på å joine en multiplayer server. Her tok det jammen emg ikke mer enn 5 - 10 sekunder. Hva dette skyldes vet jeg faktisk ikke. Å loade spillet tok også overaskende kort tid, noe jeg syntes avr veldig positivt.

Grafikken i dette spillet er helt kurrant. Nå sitter jeg ikke inne med den beste maskinvaren, og kjørte derfor spillet i kune 1280 * 1024, med det meste på medium (tror jeg). Spillet fløt greit bra, men så fikk jeg jo ikke testet noen store åpne baner heller da.

Sånn alt i alt fikk ejg liksom ikke den gode Star Wars følelsen av spillet. For å si det slik likte jeg bedre å spille Jedi Academy. Her var det Starwars for alle penga. Desverre var det ingen Singleplayer bit i betaen, så jeg kan ikke si om denne var noe god. Jeg ville dog brukt pengene mine på noe annet en Battlefront II, med mindre de forbedrer det noe drastisk.

Snorre :)

Lenke til kommentar

Hmm, når du sier det sånn, Orresnei, så håper jeg inderlig bare at "BETA" betyr noe (ulikt i noen spill, som i Söldner-betaen, som nesten var mer ferdig enn fullversjonen).

Jeg hadde aldri sansen for 1'ern. Spilte det litt i singleplayer og ble lei. Multiplayer prøvde jeg meg faktisk aldri på, selv om at jeg hadde den originale versjonen (det var på den tiden da penger ikke var noe problem ^^).

Vet ikke om jeg gidder å prøve BETA'en da. Får heller vente til fullversjonen kommer, og jeg får se noen omtaler.

Men Orresnei, kan du ikke bare create et game med de store brettene selv da? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Vel, nå gikk det faktisk ikke ann å hoste brettene selv. Altså fikk jeg ikke gjort dette. Meg og min far hadde tenkt til å prøve seg på litt nettverks-spilling, men dette gikk ikke så bra da det ikke gikk an å hoste sine egne games. HVorfor dette er slik vet jeg ikke.

Nå er jeg ikke helt bombesikker på om det i det hele tatt var noen store brett i beta-en, men skal kanskje prøve spillet litt emr idag for å se om jeg endrer noe mening. Ellers virket spillet enda litt ubalansert, men dette vil vel med tiden bli fikset. Jeg hadde selv sett litt fram til dette spillet, men blei litt skuffa når jeg testet beta-en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Jeg har spillt det endel nå. Prøvde å få kontakt med orresnei på ene serveren men han så sikkert ikke meldingen. (ganske dårlig snakkesystem btw)

Jeg syntes det er knakendes gøy. Høyt tempo, god grafikk, og så jedier :love:

Jedien er ganske enkel å styre. Man kan sprinte veldig fort med den ( det ser nesten ut som de flyr) og så dør alle på et slag. Nesten. Noen trenger flere slag. Det største problemet med jediene er at de går for treigt. En vanlig soldat rygger like raskt som jedien går, slik at man må bruke sprinten for å nå ham, noe som er ganske dumt siden jedien sin spring er veldig treig å få igang.

FLY! Det er veldig gøy å fly på flybrettet. Her har man 2 forkjellige typer. Capture the flag og "ødelegg det andre kriksskipet"... Veldig gøy begge

Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at det har blitt gøyere etter hvert som jeg har spillt. Det som irriterer meg mest nå er at jeg aldrifår være jedi. Når det gjelder meldingene dine torstein skal jeg innrømme at jeg ikke så dem. Vi får se om jeg ser deg inngame en gang. Er det forresten noe spesielt man må gjøre for å bli jedi?

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Det er det rare. systemet her helt mongo. man skulle tro at det var den med mest poeng som fikk være jedi, men jeg har ofte hat masse mer poeng en den "daværende" jedien, bår keills og stjerne poeng(stjernepoeng=teamworkpoeng tror jeg)

Men når man først blir jedi, da tar det lang tid før jeg gir den fra meg igjen.

Lenke til kommentar
Ja dark knight. Så registrerer du deg vis du ikke har en konto. Så får du key. Deretter må du vente en time i kø, så må du laste ned spillet som er på 1gb.

5001265[/snapback]

Er registrert, vente ikke i noe kø, så bare ikke hva jeg skulle trykke for å få key... Spillet innstalleres nå :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...