Gå til innhold

Rar feil med en hjemmeside!

Anbefalte innlegg

Jeg har nå laget en hjemmeside. Jeg klarer ikke å finne feilen, men når jeg åpner siden i internett explorer, dukker et 1 tall opp mellom headeren og hoveddelen., noen som er villig til å se på kodene og se om de finner ut hva som er gale? Jeg har validert den, og html filen er xhtml v1.0 strict. Denne feilen kommer ikke i Opera eller Firefox.

Link til: CSS, HTML og Bilde mappen.

Takk på forhånd

Mvh.

Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som om det ikke er ett 1-tall du ser, men snarere IE som av en eller annen grunn finner ut at l-en i "profil" ikke har plass på linja over og dermed flytter den ned til neste linje. Klikk på profillinken og du ser at tallet/bokstaven skifter farge til besøkt link. Fant ut at problemet kan fikses ved å gjøre om følgende: flytt "overflow: hidden;" fra "#menu a" til "#menu" slik:

div#menu {

overflow: hidden;

}

div#menu a {

display: block;

float: left;

padding: 69px 0 0 0;

height: 0 !important;

height /**/ : 69px;

}

Forresten, du setter #wrap til width 600px mens #header som er inni #wrap er satt til 800px? Dette er grunnen til at siden ikke er midtstilt i f. eks. Opera.

Hvorfor bruker du text-align: center; i #body når det ikke er noe tekst som blir påvirket av denne?

Hvorfor bruke "margin: 0 auto;" i #content, du får samme effekten når du allerede kombinerer bredden på 760px med 20px border?

Lenke til kommentar
Forresten, du setter #wrap til width 600px mens #header som er inni #wrap er satt til 800px? Dette er grunnen til at siden ikke er midtstilt i f. eks. Opera.

Hvorfor bruker du text-align: center; i #body når det ikke er noe tekst som blir påvirket av denne?

Hvorfor bruke "margin: 0 auto;" i #content, du får samme effekten når du allerede kombinerer bredden på 760px med 20px border?

Jeg forstår egentlig ikke hva jeg skal fikse på, du har sikkert rett idet du sier, men hadde det vært mulig å få vite hvordan jeg skal ordne på det? dette med wrap, skal header settes til 600 eller wrap til 800? Og de andre, gjør det noe om de er der? eller skal jeg ta de vekk?

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar
Jeg forstår egentlig ikke hva jeg skal fikse på, du har sikkert rett idet du sier, men hadde det vært mulig å få vite hvordan jeg skal ordne på det? dette med wrap, skal header settes til 600 eller wrap til 800? Og de andre, gjør det noe om de er der? eller skal jeg ta de vekk?

Om du gjør om #wrap til følgende blir siden også sentrert i Opera.

div#wrap {

text-align: left;

width: 800px;

margin: 0 auto;

}

Du kan forresten fjerne hele "div#header"-CSSkoden uten at siden får et annet utseende av den grunn.

Når det gjelder de andre tingene jeg påpekte må du gjerne la de være, jeg mente bare at de ikke hadde noen funksjon slik designet er nå. Du bruker kanskje samme stylesheet til flere sider så de har kanskje en funksjon på disse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...