Gå til innhold

Klokking av 3500+ "venice" - noen forslag?

Anbefalte innlegg

Kompisen min har kjøpt seg ny pc, og dermed har vi tenkt å klokke den littegranne. Ikke noe ekstremt, har ikke tenkt å bytte fra boxed kjøler til og begynne med heller, og vi vil helst ikke øke volt altfor mye.

Hovedkortet er et Asus A8N SLI, og minnet OCZ Premier DDR400 1024 MB (2x512) 2.5,3,3,7.

Har dere noen gode forslag til hva vi bør gjøre her? Jeg har liten erfaring med amd-systemer og hva som gir mest bang for penga, hypertransporthastighet, cpuhastighet eller minnetimings? Hva er lurest?

Og noen andre tips til tweaking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, mye bra der men har noen spørsmål. Hva er en HTT-divider? :p

Hva er TCCD-minne og BH-minne, og hva er det vi har kjøpt?

Hva er LDT/FSB frequency ratio?

Hva er PCIe frequency? Denne innstilingen er vel det samme som å låse agp/pci frekvens før?

Og gjerne flere forklarigner, det er tydeligvis lengre enn jeg trodde siden jeg har drevet med dette her :)

Lenke til kommentar
Okei, mye bra der men har noen spørsmål. Hva er en HTT-divider? :p

Hva er TCCD-minne og BH-minne, og hva er det vi har kjøpt?

Hva er LDT/FSB frequency ratio?

Hva er PCIe frequency? Denne innstilingen er vel det samme som å låse agp/pci frekvens før?

Og gjerne flere forklarigner, det er tydeligvis lengre enn jeg trodde siden jeg har drevet med dette her :)

HTT divider: Tallet man multipliserer med htt busen for å få den eksakte verdien. Skal være så nære 1000 som mulig. HTT multi står på 5 og HTT busen på 200 = 1000. Tror det er det, var litt vanskelig å forklare.

Minne: BH-5 er brikke som liker høy spenning og kan da kjøre på ultra.lave timings (2-2-2-5) på meget høye hastigheter (260-270+). Må ha god kjøling. Tccd kjører 2-2-2-5 på rundt ddr400 og kan klokkes veldig langt på lav spenning ved å slakke timings.

Tror dere har kjøpt value ram. Den er ikke god å klokke med sammenlignet med de over.

LDT/FSB frequency ratio er vel det samme som htt-divider.

PCI-e frequency er det samme som agp ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...