Gå til innhold

XP er helt sinnsykt treg i oppstarten

Frustrert

Anbefalte innlegg

Min XP tar nærmere 2-1/2 til 3min for å starte opp.

Jeg har prøvd alt! Skifta harddisk med en kompis, bytta ramen, formatert, sjekka bios`en sammen med en kompis som har akkurat samme hovedkort, tatt ut: skjermkort, lydkort, nettverkskort. Ingen ting hjelper! Kompisen min som har en anntatt tregere maskin med xp1700, 256ddr-ram, 60gb hdd. Starter opp på langt under halvparten av tiden. Dette er utroligt irriterende. Men det er ikke værdens undergang sia det jobber raskt når han har startet opp. Men uansett det må jo være en måte å rette på det. Takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hum, hvis du bytter HD med en kompis, bør du formattere den til det nye hovedkortet... :wink: dette kan være en grunn til at _det_ ikke funka..

Prøv å dra ut alle ekstra komponenter i pc'en og så start den på nytt. (da mener jeg alt, cd rom, brenner lydkort osv)

i mitt tilfelle var det en defekt cd-brenner som XP ville ha til å funke.

Hvis det blir raskere så sett i ett og et komponent, helt til det blir tregt igjen. Husk at det ikke trenger å være et spesifikt komponent, men kombinasjonen av flere

Lenke til kommentar

Problemet kan være et nettverkskort som ikke finner nettverk... Mest sansynlig er det noen oppstartsrutiner i bios. Sjekk bruksanvisning hvis du ikke gidder å rote i bios i all evighet. Jeg har Hovedkort fra Asus og der har jeg måtte fjerne trippel minnesjekk eller noe sånt, Raid sjekking, og jeg satte på quick start som gjorde at ventetiden sank dramatiskt

Lenke til kommentar

Fast IP reduserer oppstart i win95/98/2k med ca. 30sek, men dette gjelder ikke for XP....

Vil du likevel ha fast IP, kan du skrive inn stort sett det du vil. MEN har du bredbånd må du nok ha den innen et visst intervall (eks: NextGenTel: 10.0.0.(2-1xx)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...