glad Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) her er min kode #include <cstdlib> #include <iostream> #include <fstream> #include <time.h> #include <string> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) { int string; int loop; do { ofstream myFile("output"); srand (time(0)); int produkt, summ, svar; produkt = rand ()%10; summ = rand ()%10; cout<<produkt<<"*"<<summ<<"="<<endl; cin >> svar; if (svar == produkt*summ) { cout<<"bra"<<endl; myFile <<produkt<<"*"<<summ<<"="<<svar<<endl; myFile <<"riktig"<<endl; system("PAUSE"); } else if (svar == 555) { myFile <<"du valgte og ikke fullfore testen"<<endl; return 0; } else { cout<<"helt feil"<<endl; myFile <<produkt<<"*"<<summ<<"="<<svar<<endl; myFile <<"helt feil"<<endl; } myFile.close(); } while (loop); return 0; } kan noen gi meg et eksempel på hvordan jeg får loopen til å stoppe etter 4 ganger og at den ikke overskriver output file fo jeg vill att resultatate ditt skal komme inn der. Endret 29. september 2005 av glad Lenke til kommentar
J_lle Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Siden jeg holder på å lære C++ så må jeg nesten prøve #include <cstdlib> #include <iostream> #include <fstream> #include <time.h> #include <string> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) { int string; int loop = 0; do { ofstream myFile("output", ios::app); srand (time(0)); int produkt, summ, svar; produkt = rand ()%10; summ = rand ()%10; cout << produkt << "*" << summ << "=" << endl; cin >> svar; if (svar == produkt*summ) { cout << "bra" << endl; myFile << produkt << "*" << summ << "=" << svar << endl; myFile << "riktig" << endl; system("PAUSE"); } else if (svar == 555) { myFile << "du valgte og ikke fullfore testen" << endl; return 0; } else { cout << "helt feil" << endl; myFile << produkt << "*" << summ << "=" << svar << endl; myFile << "helt feil" << endl; } ++loop; myFile.close(); } while (loop != 4); return 0; } Eller?!? Endret 29. september 2005 av J_lle Lenke til kommentar
genstian Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 #include <cstdlib> #include <iostream> #include <fstream> #include <time.h> #include <string> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) { int string; int loop = 0; // trenger ikke hvis du bruker break; while(loop == 0) // eller true hvis du bruker break; { loop++; // trenger ikke hvis du bruker break; ofstream myFile("output"); srand (time(0)); int produkt, summ, svar; produkt = rand ()%10; summ = rand ()%10; cout<<produkt<<"*"<<summ<<"="<<endl; cin >> svar; if (svar == produkt*summ) { cout<<"bra"<<endl; myFile <<produkt<<"*"<<summ<<"="<<svar<<endl; myFile <<"riktig"<<endl; system("PAUSE"); } else if (svar == 555) { myFile <<"du valgte og ikke fullfore testen"<<endl; return 0; } else { cout<<"helt feil"<<endl; myFile <<produkt<<"*"<<summ<<"="<<svar<<endl; myFile <<"helt feil"<<endl; } myFile.close(); if(loop == 4) { loop = 1; //eller break; } } return 0; } ellers så kan du lage en string med all data i og skrive til på slutten og hvis du ikke vil ha ny fil kan du bare bruke ifstream på den gammle og lege til stringen. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 1. int loop = 4; do { .... .... // trekk fra 1 loop--; } while (loop); // stopper når loop er 0 Men jeg ville brukt en for-løkke. 2. Legg til en ios::app, http://www.cplusplus.com/ref/iostream/ofstream/open.html Lenke til kommentar
glad Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Siden jeg holder på å lære C++ så må jeg nesten prøve #include <cstdlib> #include <iostream> #include <fstream> #include <time.h> #include <string> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) { int string; int loop = 0; do { ofstream myFile("output", ios::app); srand (time(0)); int produkt, summ, svar; produkt = rand ()%10; summ = rand ()%10; cout << produkt << "*" << summ << "=" << endl; cin >> svar; if (svar == produkt*summ) { cout << "bra" << endl; myFile << produkt << "*" << summ << "=" << svar << endl; myFile << "riktig" << endl; system("PAUSE"); } else if (svar == 555) { myFile << "du valgte og ikke fullfore testen" << endl; return 0; } else { cout << "helt feil" << endl; myFile << produkt << "*" << summ << "=" << svar << endl; myFile << "helt feil" << endl; } ++loop; myFile.close(); } while (loop != 4); return 0; } Eller?!? akkurat slik jeg ville ha den, takk Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) kan noen gi meg et eksempel på hvordan jeg får loopen til å stoppe etter 4 ganger Hvis du vet hvor mange ganger du vil kjøre en loop bruker du en forløkke. for(int i = 0; i < 4; i++) { kode .... .... } Dessuten, bruk CODE taggen når dere poster kode på forumet. [code*] kode [/code*] Fjern *. Ørjan... Endret 1. oktober 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg vil også anbefale for-løkker om du vet hvor mange runder du skal kjøre, ja... Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Eller aller helst, bruk et pastebin med syntax hightlight Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå