Gå til innhold

Planslipe en P4

Arctic

Anbefalte innlegg

Evt annet arbeid på core/varmespreder. Hva bør jeg bruke til å sette pinnene i? Jeg trenger altså en "holder" Isopor er akkurat passe mykt, men det er jo statisk som fa**

Andre brubare materialer?

Har heller ikke lyst og sprette socketen av HK :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk isopor du, men kle med aluminiumsfolie før du setter cpu nedi. Stikk igjennom folien altså, og inn i isoporen. Da er alle pinner kortsluttet (noe som er ufarlig når ingen spenning er påsatt) og statisk elektrisitet kan ikke gjøre skade. Pass på å lade ut folien mot jord før du setter i cpu for sikkerhets skyld.

Du har vel fått med deg denne...

http://www.systemcooling.com/modules.php?n...article&sid=134

Er litt spent på hva du har tenkt å gjøre, og hvordan det går...var ikke så heldig han i artikkelen...

Lenke til kommentar

Hmm, hørtes smart ut. jepp, har fått med den artikkelen. Har ikke tenkt og gjøre noe "spesielt" med min kjære NW ennå. Men først blir det sikkert plansliping. Det skulle være ganske trygt. Så venter jeg til den er moden for utskifting, før jeg spretter lokket av :razz:

[ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-08-17 17:18 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-17 10:29, Bøgge Bakken skrev:

Ta og fest en kobber/aliminumstård til folien og fest den til noe som er jordet.

En ganske så alminnelig ledning kanskje :wink:?

Quote:

Den 2002-08-17 17:16, Arctic skrev:

Hmm, hørtes smart ut. jepp, har fått med den artikkelen. Har ikke tenkt og gjøre noe "spesielt" med min kjære NW ennå. Men først blir det sikkert plansliping. Det skulle være ganske trygt. Så venter jeg til den er moden for utskifting, før jeg spretter lokket av :razz:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-08-17 17:18 ]</font>

Kan ikke tenke meg at å planslipe heatspreaderen på P4 er mye annet enn ren tidtrøyte, kan ikke tenke meg at det blir målbar forbedring. Gi et pip i motsatt fall da. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-17 18:28, Muffinman skrev:

Quote:

Den 2002-08-17 10:29, Bøgge Bakken skrev:

Ta og fest en kobber/aliminumstård til folien og fest den til noe som er jordet.

En ganske så alminnelig ledning kanskje :wink:?

Din lille kværulant. Funker det også, kan sikkert bruke ståltråd også-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...