Shortyboy Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Hei. Etter masse tull med drivere osv har jeg da endelig klart aa innstallere xp paa en raptor sata disk.Det jeg gjorde var aa rive ut alle andre disker, 3 ide og 1 sata, for aa saa installere xp paa den ene operativdisken for saa aa sette opp resten. Etter mye om og men har dette gaatt.Ikke lett og angrer litt paa at jeg ikke bare kjopte en ide disk istede. Kan noen fortelle meg hvordan jeg setter jumperne paa de 3 andre ide diskene? slave osv. skal alle paa slave? Sitter aa venter spent for jeg kjorer videre i opsettet. TIA Shortyboy EDIT: Oppdatering igjen. Fikk etterhvert formatert den ide disken men bare i fat32 system.da hvirket alt i den skjønneste orden helt til jeg restartet.Da fikk jeg opp den blå skjermen om at jeg måtte sjekke "consistancy" på den d: disken. WTF? Blir litt mer og mer forvirret som tiden går...... Endret 30. september 2005 av Shortyboy Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 prøvde bare å koble de til for å se hva som skjedde.Bommet litt har 2 ide disker og en sata disk i tillegg til den sata disken som xp er på. Det som skjedde var at den kommer ikke opp i diskmanagment men blir registrert med navnet " A@C D" i bios? sett på makan.hmm.... pussig. Noen med et tips? Shorty Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 At du kobler til en SATA disk vil jo ikke påvirke hvordan jumpere på IDE diskene skal være. Man bør jo alltid koble vekk alle andre disker mens man installerer Windows. Det du ser i BIOS kan kanskje komme av feil jumpersetting (hvis det er en IDE disk). Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 har fått til sata diskene og de funker helt greit. problemet med den A@C D disken var at den var ødelagt. Den andre ide disken har jeg også klart å få opp men der får jeg en "write delayed failed" og "I/O device error" når jeg skal gå inn på den. errorene fant jeg med microsoft men det som skulle fixe det der hjalp ingenting.. mye styr med dette her ja. noen hatt samme problemet? Shorty Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 (endret) da har e fått til alt... trodde e. fremdeles de error beskjedene og tenkte da at drit i det å skulle ta en format. neida. 90% ut i formaten stoppet den og ble da unsuccessfully completed eller no.... nå står den disken som master,,, *klø seg i hodet* Shorty EDIT: Får heller ikke formatert disken. off og off. styr altså..... Endret 30. september 2005 av Shortyboy Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 hei igjen... etter flere forsøk å få den idedisken til å funke skikkelig må jeg ha litt hjelp igjen. oppsettet. c: WD raptor 36 gigg sata med xp pro sp2 plugget i sata port1 d: 40 gigg ide disk nå formatert til fat32 etter ikke suksess på format i ntfs. plugget i secondary ideport1 på hovedkortet i slave kontakt på idekabel. pins på cable select e: WD 250 gigg sata plugget i sata port2 f: aopen xxx brenner osv plugget i primary ideport1 på hovedkortet i slavekontakt på idekabel. Hvorfor tar det 4 min å overføre en 700mb film fra idedisken til en annen og alt annet også går tregt på den idedisken. please hjelp Shorty Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Du har kanskje en dårlig disk? Skal jo ikke være no problem å formatere i NTFS, så det er kanskje en sammenheng. En 40GB disk er jo ganske gammel, det er ikke mye å samle på hvis den gir problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå