Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Printer og fil-deling

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter med et lite problem. Har to maskiner i hus, og begge er på nettverk med D-LINK 604 (tror jeg det var).

Problemet er at det er kun pappas maskin som finner meg, og jeg finner ikke den. Jeg får heller ikke printa dirkete gjennom nettverket slik jeg har gjort før (som er det viktigse her)

Jeg har satt at deling er tilatt, på begge brannmurene, og slipt igjennom begge IPene. I nettverket (MSHOME) så har jeg enabla printer, og fildeling.

Min maskin bruker Zone Labs Security Suite

Pappas maskin bruker NIS 2005

Noen som veit råd?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Sikker på at det ikke er en av di to nevnte brannmurene som blokkerer for deg? Tenkte spesiellt på NIS, siden den maskinen med printeren har denne.

Sjekk innstillingene på NIS, eventuellt prøv å disable den.

Kjører begge masinene samme versjon av XP? (Home eller pro). Hadde problemer i mitt nett med to versjoner.

Lenke til kommentar
Sikker på at det ikke er en av di to nevnte brannmurene som blokkerer for deg? Tenkte spesiellt på NIS, siden den maskinen med printeren har denne.

Sjekk innstillingene på NIS, eventuellt prøv å disable den.

Kjører begge masinene samme versjon av XP? (Home eller pro). Hadde problemer i mitt nett med to versjoner.

Men skal ikke dette gå greit når jeg har addet IPen min i brannmuren til NIS a?

Tror pappa kommer til å bli gæren hvis jeg disabler brannmuren hans :p

Begge kjøre samme versjon (XP Pro), men jeg har SP2, og det har ikke den pappas.

Jeg vil helst ha brannmuren i SP2 på, men er det ikke en måte jeg kan få den til å "stole på" nettverket jeg har. Akkurat som i Zone Alarm hvor jeg legger det i "Trusted Zone".

Hvis ikke, hvor skal jeg adde IPen til pappas maskin for at det skal slippe den gjennom brannmuren slik som jeg gjorde på NIS, og Zone Alarm. (for pappas maskin finner ikke meg, og jeg finner ikke han)

Men jeg pinga nettopp IPen. Da fikk jeg at 4 var sendt, 0 var mottatt, og 4 var mista. Noen som veit hva det betyr?

Er ikke så dreven innen nettverk ennå.

Lenke til kommentar
da blokkerer hans pc ping. hvorfor ikke sette opp brannmur i routeren, og ikke i pc'ene? en hardware-router bruker ingen resusrer - ihvertfall ikke på samme måte som en software gjør.

Hvordan setter jeg opp brannmur i routeren a?

Har en D-LINK 604 tror jeg.

Noen andre forslag på mitt lille problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...