cycorax Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Tatt i dag morges fra trappen... Kom noen minutter forsent på jobb i dag, måtte finne kameraet og få med meg soloppgangen før jeg kunne dra ;-) Endret 29. september 2005 av cycorax Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Åh... Ekstremt tøffe kontraster, og det er nok skarpt og fint, men litt mye komprimert (?) Var i alle fall tøft! Lenke til kommentar
cycorax Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 jpeg komprimeringen ble nok litt i tøffeste laget ja, så det ikke skulle bli for stort..... men har skrevet det ut på A3+ fra Tiff filen, og der viser heldigvis ikke noe spor etter komprimering som her... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Legg ut den ukomprimerte fila da! Dette kommer til å bli min wallpaper Edit: Fy fillern så god utsikt du har! Endret 29. september 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Kjempeflott bilde! Fint at buskene og forgrunnen ble helt mørk og bakgrunnen ble lys. Kjempefint! Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Pleier å være lei alle disse soloppgangene. Men denne var pen. Så veldig kraftige men utjevna og fine kontraster. Som om det skulle vert lava elns. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Ikke så mye utsette på det bilde syntes jeg. Utrolig vakkert bilde. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Wallpaper hos meg nå, utrolig deilig og avslappende å se på. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Wallpaper hos meg nå, utrolig deilig og avslappende å se på. Her også Men det er en skamm at det er så mye ikoner i veien Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Jøsses hvilket bilde, heeeelt nydelig, Wallpaper nå... Ps. send bildet til villmarksliv>fotokonkurranse osv.... Endret 30. september 2005 av jarmo Lenke til kommentar
bjornegil Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Gratulerer!! Det var et driiiit fint bilde!! Bakgrunn hos meg også!! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 *høyreklikk* *"sett som skrivebordbakgrunn"* LØVLY! Lenke til kommentar
eSik Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Nå er jeg ingen ekspert, men syntes også bildet virket noe uskarpt. Men var fantastiske farver. Er bildet etterbehandlet i PS, eller rett fra kamera? Lenke til kommentar
GA Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Er det mulig å få dette bilde ukomprimert? En av de peneste soloppgangene jeg har sett.. Gratulerer med et nydelig bilde! Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Jepp! Dette var nydelig Lenke til kommentar
chris Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Veldig fint bilde. Desktop background material! Lenke til kommentar
Agres Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Nå er jeg ingen ekspert, men syntes også bildet virket noe uskarpt. Men var fantastiske farver. Er bildet etterbehandlet i PS, eller rett fra kamera? Gjentar spørsmålet han over stilte: Er bildet behandlet, eller er det rett fra kamera? Er det sistnevnte er dette et virkelig blinkskudd. Uansett var det et veldig pent og stemningsfult bilde. Gratulerer Lenke til kommentar
cycorax Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Hei.... Skal svare til dere begge ;-) Det er gjort noen små etterbehandlinger... Farvene er nesten identiske med slik det var... Har gjprt noen små justeringer med levels og curves i photoshop for å få frem litt mer kontraster. Bildet ble tatt med høy iso, så jeg har kjørt et noise ninja filter for å få bort litt støy i de mørke områdene. Ellers ubehandlet... Når det gjelder spørsmålet til esik om uskarphet så er jeg delvis enig... Bildet er tatt håndholdt, og det blåste litt den dagen. Derfor beveget buskene i forgrunnen seg litt.... Brukte så lang lukkertid som mulig håndholdt for å få effekt på skyene, men det gav seg da utslag i litt "grums" med buskene foran... Pga av skyenes bevegelse og lang nok lukkertid til å fange dette opp, ser de veldig myke og kunstige ut, men det var det jeg var ute etter her... ;-) fortsatt mye å lære, men det er det som er så spennende med foto.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå