Gå til innhold

Ingame PGR3 video! (xbox360)

Heisenberg88

Anbefalte innlegg

Ja, de prater om motion blur. Bare vås. Det eneste det vil tilføre er å gjøre spillet enda mer grøtete enn 30fps allerede er.

Det er en grunn til at spillene som blir sett på som de mest imponerende er som regel også 60fps.

Og at det ikke er så viktig i bilspill ser jeg på som hårreisende. Er det noen sjanger hvor det er viktig så er det bilspill og slåssespill på konsoll. Om Mario ikke er 60fps betyr ikke det all verden.

Uansett, dette vil man aldri bli enig om her. Heldigvis vet de fleste utviklere at 60fps er viktig og leverer dette.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote fra en anna side:

"Fields vs. Frames

We already know that a Frame is a complete picture that is drawn onto the screen. But what is a field? A field is one of the two half-frames in interlaced video. In other words, NTSC has a refresh rates of 59.94 Fields per Second. So when you see console systems/games advertise "60 frames a second gameplay" that's actually only a half-truth (unless you hook your Dreamcast up to a computer monitor using the special cable). A TV can only display approximately 60 half frames a second, so your console is rendering 59.94 Frames, and then dropping half the scanlines to display on your TV."

So all those games you loved so much running at a supposed 60fps on PS1, PS2, XBOX running on an old NTSC interlaced TV screen you were really only getting about 30 FULL FRAMES PER SECOND!!

Lenke til kommentar

Helt fersk (de har også fått teste spillet selv i en times tid, så dette er faktisk den første 'hands on'-omtalen jeg har sett) PGR3-omtale fra Nettavisen:

http://pub.tv2.no/nettavisen/spray/spillso...ticle465751.ece

Men «Motion Blur»-effekten er mest imponerende. Når du kjører fort blir omgivelsene rundt deg uklare og spillet klarer å skape en fartsfølelse som overgår de fleste andre bilspill. Du virkelig skjærer deg gjennom terrenget.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Ja, de prater om motion blur. Bare vås. Det eneste det vil tilføre er å gjøre spillet enda mer grøtete enn 30fps allerede er.

Det er en grunn til at spillene som blir sett på som de mest imponerende er som regel også 60fps.

Og at det ikke er så viktig i bilspill ser jeg på som hårreisende. Er det noen sjanger hvor det er viktig så er det bilspill og slåssespill på konsoll. Om Mario ikke er 60fps betyr ikke det all verden.

Uansett, dette vil man aldri bli enig om her. Heldigvis vet de fleste utviklere at 60fps er viktig og leverer dette.

Må si jeg ikke har mye tilovers for debatteknikken din. Du hiver ut med løse påstander og legger de frem som fakta...

Du sier folk ikke har peiling på FPS. Men når jeg leser det du skriver, virker det bare som du har gjort deg opp en mening at man MÅ ha 60fps for at et spill er bra.

Lenke til kommentar
The version we got to see was about one month old now (latest "stable"

build) and it was already much better than what I got to see in Leipzig.

This build was running at 30 fps but sometimes it was difficult even for

trained eyes like mine to be sure it wasn't 60 fps thanks to the excellent

motion blur.

Lenke til kommentar

Må si jeg ikke har mye tilovers for debatteknikken din. Du hiver ut med løse påstander og legger de frem som fakta...

Du sier folk ikke har peiling på FPS. Men når jeg leser det du skriver, virker det bare som du har gjort deg opp en mening at man MÅ ha 60fps for at et spill er bra.

Har vi noengang sett et 30fps spill med motion blur som gjorde at det så mye bedre ut? Prøvd GTA med motion blur modusen på ? Vi får nå se.

"Fields vs. Frames

We already know that a Frame is a complete picture that is drawn onto the screen. But what is a field? A field is one of the two half-frames in interlaced video. In other words, NTSC has a refresh rates of 59.94 Fields per Second. So when you see console systems/games advertise "60 frames a second gameplay" that's actually only a half-truth (unless you hook your Dreamcast up to a computer monitor using the special cable). A TV can only display approximately 60 half frames a second, so your console is rendering 59.94 Frames, and then dropping half the scanlines to display on your TV."

So all those games you loved so much running at a supposed 60fps on PS1, PS2, XBOX running on an old NTSC interlaced TV screen you were really only getting about 30 FULL FRAMES PER SECOND!!

60 interlaced fields per sekund er 60fps. Dette er hva 60fps alltid har vært. Nå med HDTV og progressive scan vil man forøvrig kunne vise 60 full frames. Flyten vil ikke bli noe bedre enn 60 interlaced fields men bildet vil bli enda litt tydeligere.

Lenke til kommentar

Har vi noengang sett et 30fps spill med motion blur som gjorde at det så mye bedre ut? Prøvd GTA med motion blur modusen på ? Vi får nå se.

Jaha? enig i at GTA ser nokså smurt utover skjermen med motion blur, men det betyr jo ikkje automatisk at nyere spill vil se jalla ut fordi? ;)

Lenke til kommentar

Motion-blur av denne typen har aldri tidligere vært brukt nettopp fordi det er krevende for maskinen.

Du kan da virkelig ikke sammenligne med GTA sin håpløse 'sause til hele skjermen-løsning'.

Lenke til kommentar

Fedorov:

Har du Xbox? Evt. hvor har du spilt og med hvilken TV?

Grunnen til at jeg spør, er forskjellen mellom NTSC(60/30) og PAL(50/25). Grensen for hva menneskeøyet oppfatter som flyt ligger på 30fps, ikke mer, ikke mindre. Man kan riktignok se forskjell på sammenligninger med høyere fps enn det, men grenseverdien for flyt er 30.. Har du spilt på PAL vil jo det forklare en del mtp 25fps, noe som for noen vil kunne oppleves som litt choppy...

Endret av BioNor
Lenke til kommentar
Ikke helt PS3 nivå men veldig bra !

Ja, for vi har jo sett mange PS3 bilspill demonstrert live og in-game.... :roll:

PS3en har bedre hardware....Det vil ikke påvirke spillene nå i starten siden the sky is almost the limit for utviklerne med disse nye maskinene. Det vil derimot komme klarere frem når man kommer noen år ut i med disse maskinene.....Frem til det er det snakk om en smaksak.

For meg så går jeg nok for alle tre konsollene :w00t:

Lenke til kommentar
Fedorov:

Har du Xbox? Evt. hvor har du spilt og med hvilken TV?

Grunnen til at jeg spør, er forskjellen mellom NTSC(60/30) og PAL(50/25). Grensen for hva menneskeøyet oppfatter som flyt ligger på 30fps, ikke mer, ikke mindre. Man kan riktignok se forskjell på sammenligninger med høyere fps enn det, men grenseverdien for flyt er 30.. Har du spilt på PAL vil jo det forklare en del mtp 25fps, noe som for noen vil kunne oppleves som litt choppy...

Har alle konsoller. Spiller i både PAL og NTSC.

30fps funker jo men er på langt nær optimalt. Særlig i spill som jo er et digitalt medium. Det hakker en del hvis man "ser etter".

Forresten, var du klar over at mesteparten av tv sendinger vises i 60fps ? Eller 50 her i Europa selvsagt. Sportsendinger, nyheter osv.

Folk flest er ikke klar over interlacingen på TV`er. Derfor man kan vise 60fps.

Lenke til kommentar

Men viss man har en HDTV med 780p og 1090i (er ikke helt sikker på talla men det er noe rundt det)

Vil ikke det si at "p" står for progressive og vil oppdatere hele skjermen samtidig...Noe som vil si 60fps

Mens "i" vil si at den bare oppdatere halve skjermen. Da man får i realiteten 30fps.....

Stemmer dette?

Har tenkt å anskaffe meg HDTV nemlig :innocent:

Lenke til kommentar
Men viss man har en HDTV med 780p og 1090i (er ikke helt sikker på talla men det er noe rundt det)

Vil ikke det si at "p" står for progressive og vil oppdatere hele skjermen samtidig...Noe som vil si 60fps

Mens "i" vil si at den bare oppdatere halve skjermen. Da man får i realiteten 30fps.....

Stemmer dette?

Jo, nesten.

60 interlaced frames i 1080i og 60 full frames i 720p. Som i 480i vs 480p osv...

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar

Stemmer dette?

720 og 1080

Lenke til kommentar

Stemmer dette?

Jo, nesten.

60 interlaced frames i 1080i og 60 full frames i 720p. Som i 480i vs 480p osv...

Hva er interlaced frames? halv frame??

Og de talla så riktige ut kewell79

Lenke til kommentar

Stemmer dette?

Jo, nesten.

Hva er interlaced frames? halv frame??

Og de talla så riktige ut kewell79

Ja, kan si det sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...