Gå til innhold

Ingame PGR3 video! (xbox360)

Heisenberg88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser fett ut; virker som om det er veldig bra flyt :)

Detaljer som reflekser i ruta og møkk på den gjør mye - håper det blir en mulighet for at den som starter en multiplayersession kan 'låse' deltakerne til f.eks. in-cockpit-view slik at alle kjører 'likt'. (Stor fordel å se bilen f.eks. bakfra hvis man kjører mot andre som kun ser bilen 'innenfra' osv.)

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Veldig, veldig bra. Bare håper de klarer 60fps og ikke 30fps som rapportene sier. Hvis 30fps dropper jeg nok spillet, orker ikke 30fps racere lenger.

Undrer meg litt over all dene sytinga over 30fps. Jevnt 30fps er jo en bra fps.

Har ikke sett noe problemer i noen av de bilspillene jeg har til Xboxen (PGR1+2, Sega 2002, Forza, Colin McRae 2003+4, Racing Evolution, TOCA 2). Kanskje jeg bare ikke er så kresen etter å ha spilt PC spill der 20fps er toppen og 30 en ønskedrøm.

Øystein

Lenke til kommentar
Veldig, veldig bra. Bare håper de klarer 60fps og ikke 30fps som rapportene sier. Hvis 30fps dropper jeg nok spillet, orker ikke 30fps racere lenger.

Undrer meg litt over all dene sytinga over 30fps. Jevnt 30fps er jo en bra fps.

Har ikke sett noe problemer i noen av de bilspillene jeg har til Xboxen (PGR1+2, Sega 2002, Forza, Colin McRae 2003+4, Racing Evolution, TOCA 2). Kanskje jeg bare ikke er så kresen etter å ha spilt PC spill der 20fps er toppen og 30 en ønskedrøm.

Øystein

Alle spillene du nevner er 60fps utenom PGR2 og Forza. De er 30fps. Hvis man spiller i 60hz modus såklart.

Spiller man i PAL (50hz) blir de 50fps/25fps.

Forvirret nok nå? ;)

60/50fps spill er mye glattere, kontrollen føles bedre og de ser MYE bedre ut i bevegelse.

Lenke til kommentar
Og hva var så imponerende med den videon?  :roll:

*sukk*

Så UTROLIG glad for at jeg fikk oppleve gamingens barndom på 70- og 80-tallet slik at jeg faktisk kan sette pris på den utrolige grafikken som blir laget idag.

Definitivt den mest imponerende videoen jeg har sett hitil det der...

-Stay a while, and listen-

Endret av BioNor
Lenke til kommentar
hva er problemet med 30fps, var ikke akkurat noe problem i forza.

Problem og problem. Hvorfor lagde Polyphony Digital Gran Turismo 3 og 4 60fps? Hvorfor var ikke 30fps nok? Fordi 60fps flyter mye bedre og ser mer realistisk ut.

Den der kan du vel snu på hodet sånn:

Hvorfor lagde Microsoft Forza Motorsport med 30fps? Hvorfor var 30fps nok? Fordi 30fps flyter like godt og ser nøyaktig like realistisk ut.

Lenke til kommentar
hva er problemet med 30fps, var ikke akkurat noe problem i forza.

Problem og problem. Hvorfor lagde Polyphony Digital Gran Turismo 3 og 4 60fps? Hvorfor var ikke 30fps nok? Fordi 60fps flyter mye bedre og ser mer realistisk ut.

Den der kan du vel snu på hodet sånn:

Hvorfor lagde Microsoft Forza Motorsport med 30fps? Hvorfor var 30fps nok? Fordi 30fps flyter like godt og ser nøyaktig like realistisk ut.

Tullball. Da vet du ikke mye om framerate.

Du burde kanskje fortelle utviklerne av Burnout, Rallisport Challenge, Toca, Sega GT, Colin Mc Rae, WRC, Moto GP, Gran Turismo, Ridge Racer, m.fl at de ikke vet hva de holder på med som lager bilspillene sine 60fps.

Hvorfor har jeg følelsen av at de som forsvarer 30fps ikke har særlig peiling på hva det dreier seg om ?

Lenke til kommentar
Hvorfor har jeg følelsen av at de som forsvarer 30fps ikke har særlig peiling på hva det dreier seg om ?

Grei måte å si at MS overhodet ikke har noe i databransjen å gjøre...

Nå kjenner du ikke meg, du vet ikke hva jeg driver med, og jeg kan garantere at jeg ikke har noe å vinne på å "forsvare" 30fps , men jeg vet hva jeg ser, hva jeg gjør og hva jeg føler. Jeg har spilt mye GT3 og 4 og mye Forza, og forskjellen på realisme og kjørefølelse er mer eller mindre fraværende.

Men for all del, påstå hva du vil og men det du vil mene, det er til syvende og sist JEG som avgjør om jeg syntes at 30fps er ødeleggende for en tittel eller ikke...

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Det må da være helt opp til hver enkelt å avgjøre. Personlig vil jeg IKKE ha et nextgenspill som forsaker betydelig økning i grafikk/teksturkvalitet for å holde seg innenfor 60fps fremfor 30.

Jeg synes høy framerate er langt viktigere i fps-spill som CS og lignende, der man (helt urealistisk forøvrig) kan snu seg 180 grader i løpet av et tidels sekund. Slike ekstreme endringer i retning skjer aldri i bilspill og av den grunn synes jeg 30FPS er helt greit. Og ja jeg har spilt både GT, Forza og PGR2 og foretrekker definitivt Forza fremfor GT.

Husk at PGR3 (hvis de ender opp på 30 - det er ikke avgjort enda) bruker motion-blur og dermed sannsynligvis vil oppfattes som smoothere enn hvis man sammenligner 30 fps på spill uten motionblur. Akkurat som filmskapere unngår raske lukkertider i scener der det er mye bevegelse nettopp for å få litt blur som i sin tid gjør at vi oppfatter bevegelsene som jevnere enn 24 bilder i sekundet.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...