Petteram Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Da har jeg kastet meg på karusellen og ønsker å bygge meg en HTPC. Jeg ønsker å bruke en del hardware jeg har fra før, men trenger råd om et par ting. Det jeg har fra før: Intel Pentium 4 - 2.8GHz 1Mb cache MSI 848P NeoV Gainward FX5200 128Mb Samsung Spinpoint 60Gb 2x512Mb DDR Sdram Audigy player Nec 2500A Fourtron/source 300W m/120vifte Har tenkt å kjøpe og montere dette i et Silverstone SST-LC13. Det jeg lurer på er hvilket Tv-kort jeg skal velge. Har parabolanlegg og vanlig antenne. Noen som har meninger om hvilket kort som passer best? Har Windows Media Center 2005 og ønsker et kort som funker bra til dette. Er det noen som har innvendinger mot resten av oppsettet? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Har sjekket litt rundt. Noen som har en formening om Hauppauge WinTV PVR150 MCE? Jeg tenker da på bildekvalitet, mpeg-2 dekoderen og tilkoblingsmuligheter. Kanskje noen av dere har denne selv..... Lenke til kommentar
rornes Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Har sjekket litt rundt. Noen som har en formening om Hauppauge WinTV PVR150 MCE? Jeg tenker da på bildekvalitet, mpeg-2 dekoderen og tilkoblingsmuligheter. Kanskje noen av dere har denne selv..... Ikke velg PVR150. Velg PVR-500 Da kan du se på TV, og recorde samtidig ! Lenke til kommentar
rornes Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Åhh. Ser du sier du har parabol. 150 og 500 er for kabelTV. msMCE 2005 støtter ikke parabol, desverre Lenke til kommentar
crusade Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 du får spørsmål under setup av tv i MCE on du har parabol eller kabel, sikker på at parabol ikkje støttes? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Problemet med DVB-S (parabol) er at selv om mange htpc programmer støtter FTA (free-to-air) mottak så er det de færreste som faktisk lar deg bruke CAM og CI (for bruk med originalkort). Mine anbefalte tillegg til ovennevnte maskinvare: Større disk. 320gb er billig nå. IR mottaker. F.eks. IRMAN Mediaportal støttet bruk av softcams tidligere. Noe som gjorde at du kunne bygge deg egen smartkortleser (phoenix) for å bruke originalkort uten CI til tv-kortet. De sluttet å støtte dette grunnet lisensproblemer med den pluginen de brukte for denne støtten. Er usikker på hvordan støtten er i de andre programmene. Og her til lands er ikke akkurat FTA tilbudet så stort at det gjør noe. PVR-150/500 er greit for analogt mottak. Evt. ATI Theatre 550. -C- Lenke til kommentar
rornes Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 du får spørsmål under setup av tv i MCE on du har parabol eller kabel, sikker på at parabol ikkje støttes? Ble litt usikker nå. Tidligere var ingen tunerkort for dvb Europa som støttes i MCE2005. Husk DVB-T er for digitalt bakkenett, som ikke finnes pr idag i Norge. Her er ihvertfall listen fra Microsoft over kompatible kort: MCE 2005 - liste Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Noen som har erfaring med disse kortene? Ser jo at de er godkjent til MCE, men tilbakemeldingene på Komplett er noe varierende. Jeg er på jakt etter noe som er enkelt å installere og bruke. Silverstone LC13 kabinettet er bestillt og jeg gleder meg til å begynne:-) Lenke til kommentar
rornes Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jeg har erfaring med PVR-500. 1 kort med 2 tunere. Du kan ta opp å se på TV samtidig. Dette er "kabelTV-kort" Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Hvordan er bildekvaliteten? Hadde du driverproblemer? Lenke til kommentar
rornes Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Bildekvaliteten er bra. Ingen støy. (Har ikke opplevd dårlig bildekvalitet på et PCI TVkort). Drivere er installert på 1/2 min via en exe-fil. Samme med alle Hauppauge kort/ drivere. Alle Hauppauge kort er bra. Annbefaler PVR-500 pga av dual tuner. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Tusen takk for hjelpen. Da blir det PVR-500. Lenke til kommentar
rornes Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Tusen takk for hjelpen. Da blir det PVR-500. Har du kabelTV? Du skriver du har parabol. Merk at kabelTV-kort ikke tuner DVB (parabol signal) Hvis du har kabelTV tror jeg PVR-500 er det beste kjøpet pr idag. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 En annen ting jeg lurer på... Skal bestille en 200GB Samsung disk og jeg pleier alltid å ha 2 partisjoner på diskene mine. En for System og en jeg kaller arkiv. Jeg regner med at det funker greit med MCE. Det burde vel holde med 20Gb systemdisk siden jeg ikke skal bruke denne til spill.... Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 En annen ting jeg lurer på...Skal bestille en 200GB Samsung disk og jeg pleier alltid å ha 2 partisjoner på diskene mine. En for System og en jeg kaller arkiv. Jeg regner med at det funker greit med MCE. Det burde vel holde med 20Gb systemdisk siden jeg ikke skal bruke denne til spill.... 5014298[/snapback] Det er ikke noe problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå