El Matador Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Heisann! Vi holder på med et prosjekt nå i kunst og Håndverk som kalles "konseptkunst" Dette er en enkel ting som stilles ut og skal fremme et budskap, det skal også være en idè bak det. Men her trenger jeg hjelp, jeg vet ikke hva jeg skal lage, og trenger idèer. Takk for alle innspill Endret 29. september 2005 av Zevs_ Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Er det virkelig konseptkunst om det stilles ut? Jeg er langt fra noen ekspert, men slik jeg forstod dette, er det ideen som teller, ikke utførelsen. I stil med eleven som besvarte stiloppgaven "hva er mot?" med "Dette er mot!" på et ellers blankt ark, fåreslår jeg dette: Ta oppgaven på et ark, skisser en blå blyant en ramme rundt dette, sett det i ramme med bare halve glasset satt inn, og heng det opp på en vegg. Sideveis. ...og fortell meg hvilken karakter du får på dette. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Takk og lov for at noen endelig svarer! Jeg glemte å si at dette må inneholde "kommunikasjon" Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Heh, aner jeg et snev av desperasjon? Interessant at det er kunstneriske elementer her på forumet (dvs. mer enn casemods alene). "Kommunikasjon" blir vel litt overflødig i og med at kunst nødvendigvis kommuniserer noe, her en ide. Det blir omtrent som å si at musikk må lage lyd. Kan du være litt mer spesifikk hva som etterspørres her? Ellers, er ideen sånn noenlunde på sporet? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Kjøp ei dokke som du henger i en telefonledning, og som du "svinebinder" med TP-kabel. Si at idéen bak er å peke på farene ved den moderne kommunikasjonen, som fører til mangel på fysisk samvær. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Da aner det snev av desperasjon her, ja. Oppgaven skal fremføres på torsdag. Jeg er faktisk ikke sikker på hva som etterspørres selv. Hele greia er ekstremt dårlig planlagt, dette har sammenheng med at skolen opppusses og at vi er mitt i en ryddesjæu. Men altså, det skal inneholde kommunikasjon, konseptkunst, ha en idè bak, osv. Sist tok hun et eksempel, "jungeltelegrafen" her hadde noen kledd en telefon inn i kamuflasje og gjort ett eller annet. De hadde vist fått 6'er. Jeg trenger så sykt hjelp. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Kjøp ei dokke som du henger i en telefonledning, og som du "svinebinder" med TP-kabel. Si at idéen bak er å peke på farene ved den moderne kommunikasjonen, som fører til mangel på fysisk samvær. Den idèen var faktisk bra. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Kjøp ei dokke som du henger i en telefonledning, og som du "svinebinder" med TP-kabel. Si at idéen bak er å peke på farene ved den moderne kommunikasjonen, som fører til mangel på fysisk samvær. Den idèen var faktisk bra. Også kan du tatovere på ryggen til dokka "PH34R da Zethyr PoWaAa!1", som et tegn på alle de "skumle menn med godterier", som nå har gått over til å stirre på et dataforum størsteparten av våkentida si, og hvilken innflytelse de har (gjennom kommunikasjon) på stakkars små barnesjeler via nettet. .... Nei Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 .... Nei :!: :!: :!: Haha, second that Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå