Fract Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 er det en mulighet for og slå av den funksjonen som gjør at skjermen blir tonet ned ved batteridrift ? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Mest sannsynligvis ikke. Men du kan jo manuelt oppjustere lysstyrken, med mindre du har den på fult... Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Jo, det kan du antageligvis. Det skal ligge inn et program, Acer ePower Manager, der kan du sette forskjellige innstillinger som cpu hastighet, lysstyrke osv. Er ihvertfall slik på min Acer Travelmate 4050. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 .. Og på min Travelmate 4102WLMi. Men jeg har avinnstallert hele ePower Manager fra Acer, og har kun Centrino Hardware Control i stedet. Der kan man gjøre det aller meste, bare litt mer custom. Strømprofiler lager jeg i Windows´ egen funksjon fra kontrollpanel. Og i Ati-driveren kan man justere lysstyrke selv, der jeg har satt den temmelig lavt, så det akkurat ikke er irriterende mørkt. Lenke til kommentar
Fract Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Problem løst, det gikk ann og skru av denne funksjonen i bios. takk for respons. Ivar Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 har et lignende problem paa min pc, men problemet er motsatt, lys skjerm paa batteri og mork med stromkabel plugget inn. Har en Hp Pavilion zv6000. kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 De aller fleste av nyere bærbare maskiner har en Fn-knapp som ligger mellom Ctrl og Windows-knappen på tastaturet. Denne aktiverer mange tilleggsknapper på tastaturet, deriblant lysstyrkejustering for skjermen. Her kan man ihvertfall stille lysstyrken manuelt. Ellers ligger sannsynligvis denne automatiske justeringen i strømstyrings-programvare fra produsenten, i mitt tilfelle Acer. Selv har jeg som sagt avinnstallert Acer ePower Manager, og bruker CHC i stedet. Lysstyrken har stor innvirkning på batterilevetiden, over en time ved fullt batteri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå