BigJackW Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Skulle hjelpe ei med en Natur Fag oppgave som lyder slik: dyr er enten vekslevarme eller varmblodige. det er to grupper dyr som er varmblodige. Hvilke av disse dyregruppene er det? pattedyr, slanger, biller, krokodilledyr,fugler Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 fugler og pattdyr google<3<3333 Lenke til kommentar
Togo Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Reptiler er kaldblodige (dvs trenger en ekstern varmekilde for å kunne bli aktiv). Alle pattedyr er varmblodige. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Hva med biller? Lenke til kommentar
Togo Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Biller er vel ingen av delene tipper jeg, men tipper det er varmblods hvis det skulle falle under noe. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Biller er vel på ingen måte varmblods. De har for så vidt ikke noe særlig blodomløp å snakke om heller, kun et lite semi-lukket-system om jeg husker rett. Det er ikke helt sikkert at jeg gjør det, ettersom det er en stund siden jeg hadde om dette på skolen. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Nettopp, derfor jeg sa at de ikke ville falle under noen av kategoriene. Men hvis det var kun de to kategoriene som ble listet opp i skoleboka så var vel en av de rett (iflg boka). Biller har exoskeleton, og åpen sirkulasjon, blodet blir "filtrert" gjennom goopet som er inne i insektet. Ergo, ikke varmblods eller kaldblods. Endret 29. september 2005 av Togo Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Stemmer. The heart's contraction rate varies considerably from species to species -- typically in the range of 30 to 200 beats per minute. The rate tends to fall as ambient temperature drops and rise as temperature (or the insect's level of activity) increases. Virker som om de er "kaldblodige" om man må plassere dem? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Ok....takker for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå