Heis Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Har akkurat fått linja til Nextgentel og DSL-modemet dems i hus. linja funker bra når jeg bruker TP-kabel rett fra modemet til PCen , men når jeg prøver å sette opp trådløst nettverk, får jeg koblet til det trådløse nettverket, men får ikke tilkobling til internett. Jeg har en Draytek Vigor 2200W router som jeg har putta TP-kabelen fra modemet inn i WAN-porten på. Har prøvd etter beste evne å konfigurere routeren, men må pent innrømme at mine kunnskaper kommer til kort i denne sammenheng. Har lest noen tråder her på liknende emne, men de hjalp meg svært lite. Noen som har noen tips til hvordan jeg må gå frem? takk Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Du kan jo sjekke http://www.draytek.no og spesielt denne: http://www.draytek.no/ruteroppsett/vigor2200.htm Videre oppsett for Draytek 2200 mot NEXTGENTEL (automatisk tildelt IP adresse): 1. Trykk på menyvalget "Internet Access Setup" og "Static or Dynamic IP". 2. Sett "Broadband Access" til "Enable". 3. Sett kryss i feltet "Enable ping to keep alive". Her må du angi en IP adresse ruteren skal pinge mot, f.eks. 217.13.4.77, og antall minutter mellom hver ping, f.eks. 5. 4. Sett kryss foran "Specify an IP Address". 5. På feltet IP Address skriver du 10.0.0.2, med subnet mask 255.255.255.0. 6. Gateway IP Address settes til 10.0.0.1. 7. Trykk OK for å lagre innstillingen i ruteren, den skal nå være ferdig satt opp mot Internett. Ved eventuelt spørsmål om reboot velger du Current Configuration og OK. Endret 29. september 2005 av Pingla Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Jeg har en Draytek Vigor 2200W router som jeg har putta TP-kabelen fra modemet inn i WAN-porten på. Ikke koble den i WAN. Koble den i noen av de andre portene. Det har jeg gjort og det fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Heis Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 takk for svar. Linken var nyttig men får fortsatt ikke koblet opp mot nettet. Har sendt mail til supportmailadressen som var oppgitt på www.draytek.no håper jeg får svar derfra. takk for svar! Lenke til kommentar
Heis Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 hmmm, nå har jeg fått satt op trådløsnettet til å funke, men etter bare noe få minutter kobler hele nettet seg ned igjen, og vi må reboote routeren for å få opp igjen nettet. Det er ikke noe jeg vil drive med for all evighet... tips? Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Fortsatt kabelen fra routeren til ngt i wan porten på wlan routeren? Ha den i en av de andre lan portene. Det har jeg gjort og da slipper man en del av konfig'n Lenke til kommentar
Heis Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Har prøvd å sette kabelen i en av LAN-portene, da fungerer det ikke i det hele tatt. Nå er problemet bare at det slutter å fungere så vi må restarte routeren med ujevne mellomrom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå