VTW Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Jeg har ei venninne som kaller seg grunge [grønsj]. Skal være en slags blanding mellom punk og gother, men jeg er ikke sikker. Jeg liker stilen hennes og vil gjerne vite mer om den. Kanskje den passer meg?! Endret 29. september 2005 av VTW Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) http://en.wikipedia.org/wiki/Grunge_music http://en.wikipedia.org/wiki/Grunge_%28disambiguation%29 Endret 29. september 2005 av MrLee Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Uttrykket grunge brukes om mer enn musikk, f.eks. om en spesiell designgren (i alle fall innen webdesign). Men grunge oppstod vel som musikk, på 70-80-90-tallet (?) som en protest mot all den «perfekte» musikken, hvor alle sang rent og pent og uten særpreg osv. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Bare å få halvlangt hår, for så ikke vaske det på 3 uker... Å du er der! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Bare å få halvlangt hår, for så ikke vaske det på 3 uker... Å du er der! Usaklig? Ja. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Bare å få halvlangt hår, for så ikke vaske det på 3 uker... Å du er der! Usaklig? Ja. Føler jeg en liten skitten wannabe Kurt Cobain? Ha litt humor da ffs. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Grungen var en musikkstil som oppstod på slutten av 80-tallet i Seattle. Grunge-bevegelsen begynte med band som Mudhoney og Soundgarden, og musikken var en slags blanding av punk og heavy fra 70-80-tallet (tenk Black Sabbath, Led Zeppelin etc.). Den første grungebølgen var hardere og mer undergrunns enn den andre, mens den andre, ledet (og avsluttet, mer eller mindre) av Nirvana, krysset over i mainstreamen, og på 90-tallet ble grungen noe av den mest populære rocken. Nøkkelband er Nirvana, Pearl Jam, Mudhoney, Soundgarden og til en viss grad The Smashing Pumpkins. Endret 29. september 2005 av HalTan Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Så tøft, jeg hører på grunge. Det viste jeg ikke. Jaja, lært noe nytt i dag! Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Turboneger snakker hele tiden om Grunge whores, kan noen forklare hva en grunge whore er? Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Turboneger snakker hele tiden om Grunge whores, kan noen forklare hva en grunge whore er? He walks the streets alone His day's complete Another showdown Between the sheets- When he remembers- The first time score The scene was nasty And his ring was sore He saw his chance To make it big Red rubber mask And a dreadlock wig New Music Seminar He made A scene He drove them crazy They made him scream Tacoma Washington A motel room A sordid wedding They switched as groom They rode him hard But it just felt fine He got to sign The dotted line Fame and fortune He struck it big Hard but melodic Became his gig And every interview Was so profound A worthy exponent Of that grungy sound Grungy Well he's a grunge whore Knows what he likes Black leather men on motorbikes No selfrespect He's in it for the action A million dollar satisfaction He 's a grunge whore Grunge Whore But now the sad part It's time to cry Our indie hero Is about to die Turnd blue in a locker room He got to high He shot his smack Right in his fucking eye Well he's a grunge whore Knows what he likes Black leather men on motorbikes No selfrespect He's in it for the action A million dollar satisfaction He 's a grunge whore Grunge Whore 'Scarface' sample Well he's a grunge whore Knows what he likes Black leather men on motorbikes No selfrespect He's in it for the action A million dollar satisfaction He 's a grunge whore Big wheels keep on turning He 's a Grunge Whore Napalm keeps burning He 's a Grunge Whore Paying for the CIA guns Grunge Whore With his distorted guitars and punding drums He 's a Grunge Whore He's a grunge whore Lenke til kommentar
Jan Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 HalTan sa det meste. Alice in Chains kan vel nevnes og. Lenke til kommentar
FilipW Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 grunge er en alternativ retard som er homse og rasist Lenke til kommentar
Jan Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 grunge er en alternativ retard som er homse og rasist Herregud.. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Turboneger snakker hele tiden om Grunge whores, kan noen forklare hva en grunge whore er? grunge whore er en sang som er skrevet om Kurt Cobain. Så grunge whore = Kurt Cobain. Bakgrunnen for det var at Kurt Cobain bare holdt seg for ørene under en turbonegro konsert og bare gikk for mange år's siden. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 HalTan sa det meste.Alice in Chains kan vel nevnes og. Man må heller ikke glemme Sonic Youth og Dinosaur Jr. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 HalTan sa det meste.Alice in Chains kan vel nevnes og. Man må heller ikke glemme Sonic Youth og Dinosaur Jr. Njaa. Sonic Youth er litt på kanten. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Man må heller ikke glemme Sonic Youth og Dinosaur Jr. Njaa. Sonic Youth er litt på kanten. Hva mener du med at de er på kanten? Desse to bandene er jo ledene innen indie rock'en som det er snakk om her. Desse er vell 2 av de tiligste bandene som begynte og blande indie med hard punk og slikt. De bandene her er jo faktisk inspirasjoen til nirvana, så og ikke nevene disse i den sammen hengen her mener jeg er feil, når de er to markante "grunnleggere" av sjangeren. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jeg ser nå at du bare sa Sonic Youth, de er kansje litt mer på kanten en dinosaur jr. men alikevell synes jeg de fortjener sin plass Lenke til kommentar
Jan Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Ja såklart, men de er ikke akkurat "grunge" ala teen spirit heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå