Gå til innhold

Xbox og Xecuter 3


Mortex2001

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har hatt chippa Xbox lenge nå. Har avinstallert EvoX mange ganger. Men her om dagen skulle jeg gjøre det og da ville ikke G-stasjonen fungere. Så skulle jeg oppgradere biosen på Xboxen. Men da klikka alt. Den vil ikke starte lenger, den skrur seg på så av igjen, så på igjen, så av igjen og så på, også står den og blinker.

Når jeg skrur av chippen så får jeg feilmelding 05, antagelig for at HDDen ikke er Locked.

Noen som kan hjelpe meg eller har HDDen eller chippen gått føyken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også opplevd samme greia med at Xboxen min med Xecuter3 modchip, som etter å ha funka knirkefritt i en god stund, plutselig rebooter et par ganger for så å fragge (blinke rødt/grønt). Løsningen for min del, var å sjekke loddingene på Pin Headeren mot Xboxens hovedkort, og lodde på nytt der tinnet så slitt og ujevnt ut.

 

Men siden du nevner at feilen oppstod etter å ha oppdatert BIOS, bør du sjekke om at de såkalte "bios-bankene" er satt til 1+2+3+4. For hvis enten du har flashet til en annen bios-bank, eller hvis du starter opp på en bios-bank der det ikke er lagt inn noen bios (f.eks. kommet borti noen av bryterne på X3-bryteren), så vil denne feilen oppstå. Men hvis alle bryterne står riktig, kan du prøve å installere BIOSet på nytt. Dette må gjøres ved å starte X3en i backup-modus, du trykker da inn både Power- og Eject-knappen samtidig til du ser at statuslampen for chippen lyser hvitt. FlashBIOS vil da starte opp og da gi deg muligheten for å legge inn bios på nytt. Mer info om hvordan man bruker FlashBIOS kan leses her.

 

Angående låsing av harddisken på Xbox:

-----------------------------------------------

Med mindre du har planer om å bruke Xbox Live (da med chippen avslått), er det strengt tatt ikke nødvendig å låse disken. Men dersom du ønsker dette, kan dette gjøres ved å gå inn i oppsettmenyen til X3-chippen. Du holder inne den hvite knappen på kontrolleren til du får opp denne menyen. Da velger du "Disk Tools", og etterpå "Current Hard Drive Setup". Så setter du valget "Hard Drive Lock" til "Enabled". Gå tilbake til hovedmenyen, og start Xboxen på nytt ("Cold Reboot"). Nå kan Xboxen brukes med originalt MS Dashboard, samt mot Xbox Live dersom modchippen er slått av OG dersom Xboxen ikke er blitt brukt på Live før chippen ble satt i.

 

Anbefalt lesestoff:

---------------------

http://x3.bustedchain.com/index.html - Omfattende guide for X3

http://fileforums.com/showthread.php?t=47605 - Hvilke ting kan forårsake feilen du opplever

Lenke til kommentar

Sikkert dårlig lodding. SIden den funker uten CHIP, så betyr det at BT pointet er OK, men noe anna er fezzy.

 

For å være helt ærlig fatter jeg ikke hvorfor vi nordmenn skal ha xecuter3.

Dyrt og masse features du aldri bruker.

 

Uansett, samme om det er xecuter 2.6 eller 3, og hvis du ikke har flasha bios i mellomtiden så er det sikkert noe som har løsnet.

 

EDIT: Så du hadde flasha biosen, feilen ligger hos DEG og ikke i chippen eller loddingen.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Nå har jeg dessverre ikke noen erfaringer med Xecuter 2.6, men jeg anbefaler deg å lese litt gjennom denne X2.6-guiden på Xbox-Scene for mer info angående flashing av BIOS, og litt om hva man må gjøre dersom ting går til et varmere sted.

 

Off Topic: Grunnen til at akkurat jeg valgte X3 er at den er enklere å vedlikeholde - man slipper å dille med eksterne PC-programmer sånn som med X2. Riktignok har man utvidede muligheter med den nyeste X2-BIOSen, men man må fremdeles bruke eksterne programmer for å få ting til å funke 100%. Og dessuten fordi jeg ville ha et LCD-panel på min Xbox - gikk derfor også til anskaffelse av et X3 Control Panel, som funker glimrende mot Xbox Media Center :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...