Oblivion Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Jeg skal kjøpe meg en ny maskin og trenger litt hjelp med å velge enten Intel Pentium D 830 3.0GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED m/vifte Asus P5WD2 Premium, I955X, Socket-775 SATAII, ATX, Dual-GbLAN, DDR2, PCI-Ex16 Kingston DDR2 HyperX PC5400 1024MB CL4 Kit w/two matched HyperX 512MB DDR2 (2x) Sapphire Radeon X800XL 512MB GDDR3 PCI-Express,Ultimate Edition,Full-Retail ca 10794 fra komplett eller DFI LANPARTY nF4 SLI-DR, nForce4 SLI, Socket-939, S-ATA,GbLAN,Fw,DDR, AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte Sapphire Radeon X800XL 512MB GDDR3 PCI-Express,Ultimate Edition,Full-Retail Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR 2048MB Kit w/two matched, CL 2-3-2-6-1T, 437Mhz Ca 11100 fra komplett Hvilket av disse valgene vil gi meg den beste ytelsen i spill? Videre, så er jeg VELDIG interessert i å få så lite støy som mulig. Jeg lurer derfor på om det er amd eller intel som er best på dette feltet. Når det gjelder grafikkkort, så er jeg rimelig forvirret. Jeg har ikke fulgt med på en stund, så jeg aner ikke hva som er bra. Har Point of view (POW) 6800GT fra før og den bråker som et helvete (overhodet ikke interessert i noe som bråker så mye igjen). ATI hadde vært et enkelt valg hvis det ikke hadde vært for at ati ikke har 3.0 shadere (fantes i alle fall ikke da x800 kom). Er det noen som vet om ATI kommer til å komme med 3.0 shadere snart? Grunnen til at jeg peser om 3.0 shadere er at jeg bygger denne maskinen med tanke på Elder scrolls Oblivion, som kommer i løpet av november. Regner også egentlig med at alle nye spill kommer til å støtte 3.0 shadere. Tar gledelig i mot all hjelp, men helst ikke la det eskalere til ubegrunnet AMD VS INTEL drittslenging. (fordeler og ulemper vil jeg gjerne høre om) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hvis du skal ha best mulig ytelse i spill for minst mulig penger, er ikke dobbelkjerne det beste valget. AMD yter bedre enn Intel i spill, pga. en arkitektur som er bedre tilpasset spill. Så om spill er det eneste maskinen blir brukt til, bør du helst vurdere AMD. Lenke til kommentar
Oblivion Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 (endret) ok tror nesten jeg kommer til å velge AMD, men er ikke Dual core fint å ha med tanke på fremtiden? Jeg vil tro at flere og flere spill kommer til å benytte seg av hyperthreading og lignede teknologier. hmmm merker meg at ATI lanserer ny serie om 5 dager. Tviler hardt på at jeg kjøper nytt kort før jeg har sett hva ATI har å by på denne gangen. Endret 29. september 2005 av Oblivion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå