Gå til innhold

"Prøv å løse denne dere!" ;)

m0g1e

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen..

Lurer nå på om jeg trenger ny psu(det er strømforsyningsboks ja?) fordi jeg har fått meg en massevis ting i maskina i det siste som gjør at jeg frykter den får for lite strøm til å kjøre alt på en gang.

Den er på 250W ...(bare?)

uansett, her er de fleste specs som jeg antar sluker mest strøm:

2,533 Ghz P4 Prosessor

1024 MB RAM

3x ATA hardisker (1x2,5" 40GB) 80GB, 200GB

1x S-ATA harddisk 200GB

3xCD-ROM stasjoner

3,5" diskettstasjon

4xVifter + cpu v.

Har hatt mange forskjellige problem med forskjellige hardisker.

Førkvelden stod plutselig en av hardiskene hakket, etter en oppstart som maskina selv hadde utført. er ikke sikker på hvilken harddisk dette var, men når jeg dunker så vidt borti kabinettet hørte jeg at en av hardiskene begynnte å kjøre normalt igjen... Det samme skjedde i morges, men da tok ut strømkabelen til hardiskene og satte dem inn igjen. Da registrerer BIOS at den fant en ny harddisk og windows kjørte fint opp igjen.

Hovedkort har jeg byttet 5 ganger nå, så det er ikke det det er noe feil med. Heller ikke RAM-brikkene er det feil med....dette er jeg sikker på!

Tror det vil være mest sansynelig at dette er en av grunnene:

- En eller annen splitterkabel til strømen er dårlig

- En eller fler :hmm: av hardiskene er det feil eller skadede sektorer på..

- Eller at det er dårlig strømforsyning...

Her en bare noen av de mange feilene de 5 siste ukene:

- Bad BIOS ved oppstart

- Stans ved lesing av cd ved installasjon av WINXP PRO/HOME

- Kan ikke kopiere filer ved inst. av WINXP PRO/HOME (forskjellige filer nesten hvert forsøk)

- Blåskjermmeldinger m dumping av fysisk minne..(uavhengig hvilken stasjon eller fil det er snakk om)

ja.... hvis det er noen der som virkelig gidder å svare på noe av dette, så er jeg UTROLIG takknemlig! Har nesten gitt opp og vurdert å kjøpe alt kliss nytt igjen for å få ting til å funke... :hm:

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har nok ganske helt sikkert bruk for ny og kraftigere strømforsyning. 250W høres litt lite ut for det oppsettet der.

De feilmeldingene der kan også realteres til problemer med strømforsyning/ustabilitet på grunn av strømforsyning.

Slike programmer som måler spenningen fra sensorer kan ofte vise ganske unøyaktige måleverdier, og de oppdateres ikke raskt nok til å se store ustabiliteter i spenningen så det er bare delvis til hjelp..

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Edit:

Da emnefeltet enda ikke er endret stenges tråden.

Endret av am3k
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...