Gå til innhold

Gi meg en god grunn !!!


Anbefalte innlegg

Har nå i lengre tid benyttet meg av Plextor cd-brenner, tidligere 24x brenne -nå 40x brenne.

 

Så bygget jeg noen maskiner for noen kompiser av meg og bestillte billigste sort 40x brenner (Aopen). For å si det mildt, så er Aopen brenneren MYE bedre en Plextoren!!!!

 

Så da spør jeg hvorfor så hysteri om absolutt å ha plextor her på forumet. Hver gang noen spør om anbefaling av brenner er det snakk om Plextor. Kutt ut det tullet! Hvorfor anbefale et produkt som er dobbelt, nesten tre gang så dyrt -som tilsvarende produkt; når det kvalitetsmessig og ytelsemessig likt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har jeg lurt litt på og. De anbefalingene jeg har kommet med ved spørsmål om nye pc'er har blant annet omfattet brenneren som i 90% av alle tilfeller er en Plextor i utgangspunktet. Har selv en Asus 24x som funker helt perfekt. Har jo den gode gamle HP-brenneren og da :smile: *mimre om gode, gamle HP-dager* 4x er fort ja..

Lenke til kommentar

Har vært Plextor-fan i snart 5 år nå, og har kun brukt Plextor SCSI-brennere og spillere. Alt annet har jeg egentlig avskrevet uten å ha testet det noe særlig. Har vært veldig godt fornøyd med Plextor hele tiden.

 

Så for ikke så lenge siden så leste jeg en del om Lite-On, ikke minst her på forumet. Kjøpte en 40x brenner til en meget hyggelig pris, flashet den til 48x - og har nå brukt denne i snart 4 uker. En helt utrolig god brenner - til en veldig hyggelig pris!! Den leser det jeg forer den med, den brenner som den skal - ikke en eneste feilbrenning så langt. Den ripper også audio helt perfekt.

 

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe Plextor lengre :wink: Ser ingen god grunn til det, så lenge Lite-On lager brennere som fungerer som de gjør. Kan bare konkludere med at Plextor hadde et stort forsprang på sine konkurrenter i mange år ... det har de ikke lengre. Prisen er jo også et argument man ikke kommer utenom, og den går heller ikke i Plextor sin favør.

Lenke til kommentar

plextor sine cdrommer/brennere leser og skriver i den hastigheten de sier at den skal, og ikke som andre "40x" cdrommer/brennere som leser på gjennomsnitt 4x og skriver dårlige kopier... det kan hende at asus holder hva de lover... men alle mine plextorer cdrom og brennere har levd over sitt rykte...kanskje asus har skjerpet seg...men plextor er den/en av de beste...og det er en grunn man betaler 20% mer.....KVALITET!!!

Lenke til kommentar

Veldig overbevisende argumenter for å kjøpe/bruke Plextor :wink: "Plextor er best" - derfor - kjøp Plextor. Joda, jeg er enig i at Plextor er bra. Men å si at alle andre brennere lager dårlige kopier og leser 4x?? Hva er det for slags argument da? Kan du komme med litt bakgrunn for slike påstander?

 

Jeg har en plass mellom 4000-5000!! CD-plater her, mesteparten er brent med Plextor-brennere, type SCSI. Går ut i fra at dette kan kalles "bakgrunn" for å si litt om Plextor sånn generelt. Og selv om jeg som nevnt tidligere er godt fornøyd med Plextor er det ikke til å stikke under en stol at andre merker, som f.eks Lite-On brenner og leser like bra. Les noen tester, så finner du også ut at Plextor er bra - men ikke alltid best!! Både Asus og Lite-On har i tester kommet bedre ut enn Plextor.

 

Og når det gjelder en sånn påstand som at alle andre brennere lager dårlige kopier ... vel, etter min oppfatning faller en slik påstand på sin egen urimelighet. Det har da i sannhet også noe å gjøre med hva slags plater man brenner på.

 

Selv har jeg brukt Lite-On i noe over 1 måned nå, og allerede nå kan jeg si at Plextor produserer like dårlige/gode kopier :wink:

 

Men har du noe grunnlag for påstandene dine? Kan du vise til tester osv? Eller er det bare synsing du kommer med?

Lenke til kommentar

Plextor "spiser" så og si alt av typer media, har hørt om noen andre merker som er ganske kresne på plater. Min brenner ei full plate på under 3 min, og det spiller ingen rolle om det er 16x 24x 32x eller 40x verifiserte plater, bare og sette på maks brennehastighet.... Spiller heller ingen rolle om det er musikk, mp3, vcd eller data jeg brenner.

Lenke til kommentar

Apropos AOpen og høye hastigheter...les dette:

 

http://www.cdfreaks.com/news2.php3?ID=4570

http://www.guru3d.com/tech/aopen-explode/index1.shtml

(samme sak)

 

BTW: Har noen lyst til å starte en ny tråd om dette?

 

Nå kan dette skje med en hvilken som helst CD enhet med høye hastigheter...og jeg leste i en tidligere tråd her på forumet at en hadde opplevd dette med en Lite-On 24x brenner. I tillegg var det en på forumet til CDFreaks som hadde fått ødelagt en CD på denne måten med en Lite-On 40x brenner.

 

Leste at Plextor tar tak i problemet og setter lesehastigheten til deres nye 48/12/48x til 40x som standard, og så har man muligheten til å øke hastigheten manuelt om man vil. I tillegg er skuffen forsterket for å redusere problemet/skader ved eventuell "eksplosjon".

 

Vil derfor anse Plextor til å være en relativt trygg og solid brenner i tillegg til alt det andre positive med disse brennerne -jeg har en 40x intern selv, og er meget fornøyd med denne. Var mindre kresen på media enn jeg hadde trodd -brant glatt 24x MMORE plater på 32x. Plextor viser en god holdning og seriøsitet når de forsøker å gjøre noe med problemet i tillegg til å være klar over det. Eneste drawback med dem er at de ikke støtter 'Correct EFM Encoding of regular bit patterns' skikkelig, uten at jeg skal utdype det noe mer.

 

[ Denne Melding var redigert av: RedScorpion på 2002-08-19 02:21 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...