kizzykazz Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 hei Hadde en ekkel opplevelse igår. Satt og spillte cs da hele greia klikker, det kommer en blå skjerm om at windows (xp) har blitt avsluttet for å unngå skade på OS.. Leser lenger ned og står noe om minne, buffring/skygging (?) av bios, osv. Kunne bare skru av pcen på den svenske måten, ta ut 1 stk ram, og fordi pcen starter opp second bios når du trykker på resett knappen. Den er så gammel at 2 minnebrikker ikke fungerer med den.. Fikk så en ny meld. idag da jeg startet opp. : Ett eller annet om windows/system/config noe. Videre sto det at jeg skulle instalere OS på nytt. Videre at jeg skulle trykke 'r' for å fortsette. Trykte 'r' og maskinen funger fint til nå. Noen som skjønner problemet? Det vi si, det er ikke noe problem til nå, men det er litt skremmende.. Fikk med meg lite av det som stod på den første feilen da.. Desverre.. Mvh Kizz Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Har hatt windows xp inne i 2 år, og har ikke hatt blåskjerm det siste halve året. For ei lita uke sia fikk jeg også det problemet, og har hatt det 3 ganger siden da. Synes det er rart at jeg har problemet samtidig som du har det da, men men. Fant ingenting da jeg søkte etter spyware, men fjerna newdotnet, som jeg egentlig hadde fjerna før. Tror ikke det er det, men du kan prøve å søke etter dotnet install*.exe <- se om du finner noe som likner dotnet ndnuninstall*.exe <- den kommer av og til med uninstall, og dette kan være fila Jeg fant ut at det kunne være dette etter å ha søkt litt rundt etter blue screen memory shadow. http://www.doxdesk.com/parasite/NewDotNet.html http://www.neuber.com/taskmanager/process/newdot~2.dll.html Du får si fra hvordan det går. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Hm.. Skal se litt på dette da jeg kommer hjem. Bruker ikke Internet Explorer til vanlig, bruker Firefox, men kan godt hende det har lirket seg inn en feil.. Skal jeg fjerne ALT som er om NewDotNet visst jeg finner noe da? Har søkt med alle antispywareprog. jeg har og ikke funnet noe jeg heller... Skal se på det da jeg kommer hjem. Stability problems Later versions of NewDotNet/A — at least versions 3.15 to 3.23 — regularly cause crashes in !rundll32.exe.! This seems to be fixed in NewDotNet/B. As a Winsock2 LSP, removing NewDotNet improperly will result in loss of internet connectivity. Der ligger nok problemet.. Endret 30. september 2005 av kazzkizz Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Fannt disse: DotNetInstaller x 3. Skal jeg slette disse med å merke de og slette? Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Ja det kan du, men fant du bare install-filene da? Da tror jeg neppe det har installert seg, men hvem veit. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Ja fant bare de som hadde sammenheng med dotnet hvertfall.. Da fjerner jeg disse og håper på bedre resultater. Det har ikke skjedd igjen siden sist gang da. Heldigvis. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Den blåskjermen kom igjen nå ista. Da jeg startet maskinen på nytt kom dette fram: Ad.watch alarm: Forsøk på å endre et beskyttet objekt: ROT: HKEY_LOCAL_MACHINE Nøkkel: Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Runtime Verdi KernelFaultCheck Data: blank Nye data: %systemroot%\system32\dumprep 0 -k Godata eller blokker?? Trenger hjelp til det.! Så kom den vanlige "Send feilrapport" saken: Systemet er gjennopprettet etter en alvorlig feil. For å finne mer info trykker jeg på <klikker du her> og da kommer disse filene: Temp\WERb878.dir00\Mini100405-01.dmp Temp\WERb878.dir00\sysdata.xml Fannt en link rundt sysdatam.xml filen.. Link: forum] Aner noen hva jeg skal gjøre? Skal jeg godta eller blokkere? Skal jeg slette filene over? Trengre virkelig hjelp! Skjermkort driveren min som er feil? Endret 4. oktober 2005 av kazzkizz Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Har formatert Xp, sendt Hk på reparasjon, testet rammen, og i dag, kom den samme blåskjermen igjen! Da kunne det bare være bios, så jeg testet med F14 (gamle var F12) og nå kan jeg skru på pcen, men skjermen forblir svart og powerknapp og resettknapp fungerer ikke. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Noen som kan hjelpe? Det er mer i denne linken under: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=429960&st=20 Endret 22. januar 2006 av kazzkizz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå