Howard Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 MIT nærmer seg sitt mål om å kunne utvikle en bærbar datamaskin med en pris på bare 100 dollar. Les mer Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Ikke dumt det der! Perfekt på hytta da! Med sveiv og greier Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Dynamo-opplegget er jo egentli råsmart da. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Som om vi ikke hadde nok problemer med musearm... But seriously folks, glimrende maskiner å ha "just in case", i bilen, på hytta, osv... Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Og hva er vitsen med 1GB RAM på en slik PC? Kunne vel redusert kostnadene ytterligere om man hadde tatt i bruk 256 eller 512MB. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Positivt tiltak dette som jeg håper kan la seg gjennomføre i praksis, det ville isåfall redusert forskjellene IT-messig i hverdagen mellom nord og sør ganske betydelig. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Itavisen skriver at disse skal ha 1GB flash-harddisk. Kan godt hende de har tatt feil, men det virker litt mer logisk med en veldig tynn Linux-installasjon som ikke holder til mer enn de enkleste programmer, og dokument-filer. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Hmm, virker som en god ide det her. Men at den skal bruke flash-minne i stedet for harddisk? Maskinene skal også bruke AMD-prosessorer. http://www.theinquirer.net/?article=26547 Nok en eksklusiv avtale for AMD. Endret 29. september 2005 av el_salvad Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Det sammen med en usb-stick på 2-4gb hadde vært perfekt Jeg må ha en sånn en. Og det bare pga sveiva! Lenke til kommentar
fujifrik Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 1gb ram?? sveiv??det første jeg tenkte var 1. april Lenke til kommentar
Filla Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) En sånn sveiv kunne vært praktisk for de som kjører 6800 ULTRA i SLI, men ikke tok seg råd til å oppgradere strømforsyningen Endret 29. september 2005 av Filla Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Ikke dumt det der! Perfekt på hytta da! Med sveiv og greier Tenkte på det samme. Når man er på fjellet og andre steder uten strøm. Den er jo ikke spesielt stor og kan dermed får plass i sekken også. Spørsmålet er vel om du må sveive febrilsk hele tiden eller om det holder å ta et par runder i ny og ne. Jeg stusser litt over sammensetningen av maskinvare. 500Mhz og 1GB RAM. Hvis det er en standard 500Mhz prosessor(type AMD Athlon/Intel) så vil det jo ikke være de største ytelsene. Det er jo selvsagt ikke heller poenget, men hvis man har en så "tilbakestående" prosessor hva er poenget med såpass mye RAM? Og hva har Google med saken å gjøre? EDIT: Hvis det er 1GB flash-minne det er snakk om er det jo en annen sak. Endret 29. september 2005 av kennethdammyr Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Og hva er vitsen med 1GB RAM på en slik PC? Kunne vel redusert kostnadene ytterligere om man hadde tatt i bruk 256 eller 512MB. linux bruker som regle mer ram enn windows. og det er ikke så dyrt i dag med minne. Lenke til kommentar
chil Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 å effektiv er en slik sveiv? sveive i 10 min så hvor lenge kan pcn være på(hvis noen vil tippe? 10 min kanskje? Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Og hva er vitsen med 1GB RAM på en slik PC? Kunne vel redusert kostnadene ytterligere om man hadde tatt i bruk 256 eller 512MB. linux bruker som regle mer ram enn windows. og det er ikke så dyrt i dag med minne. Linux TRENGER ikke nødvendigvis mer RAM enn windows, det kjører faktisk bedre enn windows på lite ram om du kjører en optimalisert installasjon, men poenget er at Linux utnytter mye RAM langt bedre enn windows. Windows bruker ikke mer minne enn nødvendig, mens Linux faktisk utnytter alt tilgjengelig minne. Samtidig er du ikke nødvendigvis avhengig av å ha så mye CPU-kraft. Lenke til kommentar
Zl8 Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 http://www.imdb.com/title/tt0280674/ Hmm.. Plottet på denne filmen går ut på at en tulling skal bygge pc99, en laptop som kan selges for 100 dollar.. Ikke spør meg hvorfor jeg vet det. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Trur ikke PCen har 1gb dedikert bare til RAM. Den har 1gb Flashdisk, som jeg går utifra blir brukt til både lagring og RAM. EDIT: Bedre formulering. Endret 29. september 2005 av bensinkanna Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 så hyggelig gjort dette er veldedighet på høyt nivå! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Flott iniativ og stilig prosjekt! Hvorfor skal maskinen ha kun 500 mhz prosessor når den har hele 1GB ram? Er det ikke bedre å bruke noe av pengene på raskere prosessor, og heller ha 256/512 megabyte? Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hm.. kanskje på tide å oppgradere rammen i maskina min.. Ble litt betenkt når en pc til utviklingsland skal ha mer ram enn maskina min :S Halveisofftopic: Noen som vet om jeg kan bruke nytt ddr minne i maskina min? Har et andregenerasjons msi socket a hovedkort.. Ser at det gamle ddr minnet er så vanvittig dyrt/vanskelig å få tak i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå